sobota, 12 marca 2016

Hodowle sukulentów

Oprócz wilgotnych i gorących tropików, o których pisałam w ostatnim poście motyw-tropikow-we-wnetrzach przewija się także motyw suchych sukulentów. A wręcz całe hodowle sukulentów. Są proste w utrzymaniu, choć to nie znaczy, że nie trzeba ich starannie pielęgnować. Nie trzeba ich zbyt często podlewać, dlatego nadają się także do wnętrz osób "zapominalskich" o roślinach. Najważniejszą zasadą utrzymania jest ustawianie  roślin w najbardziej nasłonecznionym miejscu w mieszkaniu, gdyż kochają suszę. 




A co najbardziej mi się spodobało w ich hodowli to trzymanie ich w geometrycznych terrariach. Do tej pory terraria kojarzyły mi się z pajęczakami, których nie cierpię! A teraz sama mogłabym sobie takie sprawić. Z reszta myślę, że geometryczne terrarium same w sobie jest już tak wystarczająco ciekawe i idealnie pasuje na domową dekorację.

Aby stworzyć swój domowy suchy ogród wcale nie trzeba się decydować na nowoczesne terrarium, stare szklane kule również dobrze się sprawdzą albo inne szklane naczynia. Kaktusy dobrze wyglądają także w rożnego rodzaju doniczkach czy kubkach. 

O zasadach pielęgnacji kaktusów i innych sukulentów możecie poczytać tutaj.

 
http://www.diyandmag.com/14-diy-ideas-for-your-garden-decoration/14-diy-ideas-for-your-garden-decoration-2/


 



 





Sukulenty pojawiają się także na tapetach, tekstyliach i w bukietach, także tych ślubnych!
Zdecydowałybyście się na taki bukiet ślubny?





Wykorzystujecie kaktuski do dekoracji?
Który motyw odpowiada Wam bardziej? Wilgotny tropikalny czy suchy charakter sukulentów?

Pozdrawiam,
Patrycja

20 komentarzy:

  1. Motywy z kaktusem tak! Żywy nie. Trauma. Za to sukulenty są piękne. Sama ostatnio sobie kupiłam. Na razie jest jeden zobaczymy czy się zadomowi i dostanie jeszcze kogoś do towarzystwa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kaktusy mogą być niebezpieczne. Kupiłam sobie ostatnio jednego, ale w domu się okazało ze ma przyklejony sztuczny kwiatek... ;/

      Usuń
  2. Nie mam w domu żadnych kaktusów ale Twoje propozycje są bardzo fajne :).
    Najbardziej spodobały mi się doniczki z buźkami :).

    Jeśli chodzi o bukiet ślubny, to raczej na taki bym się nie zdecydowała :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie właśnie urzekł ten bukiet. Ale moje wesele było w fioletowych kolorach więc by mi nie pasował...

      Usuń
  3. Od dawien dawna kaktusy i sukulenty to moja wielka miłość. Chyba z tego nie wyrosnę:) Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam lewą rękę do roślin. Chciałabym to jakoś zmienić. Pozdrawiam również

      Usuń
  4. Sukulenty to jedne z moich ulubionych roślin. Zawsze są zielone i bardzo prpste w utrzymaniu! Od dluzszego czasu podobaja mi sie te geometryczne, szklane pojemniki na rosliny - są przepiękne! U mnie post dotyczący aranżacji mieszkania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to trzeba przyznać, że są proste w utrzymaniu. I są piękne kiedy zakwitnął :)

      Usuń
  5. Sukulenty to jedne z moich ulubionych roślin. Zawsze są zielone i bardzo prpste w utrzymaniu! Od dluzszego czasu podobaja mi sie te geometryczne, szklane pojemniki na rosliny - są przepiękne! U mnie post dotyczący aranżacji mieszkania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sukulenty uwielbiam, nie są bardzo wymagające i rosną w niekoniecznie wymagających warunkach. Śliczne inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Coraz częściej wpadają mi w oko. Może też zacznę być ich fanem ;)

      Usuń
  7. Uwielbiam! wyglądają świetnie we wnętrzach w styl skandynawskim, które kocham i ubóstwiam, nie wymagają dużej ilości "opieki" co dla niektórych równiez jest gigantycznym plusem i dlatego zdobyły popularność :) Inspiracje ekstra!! :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Roślinność wraca do wnętrz, nadaje rześkości i domowej atmosfery ;)

      Usuń
  8. Uwielbiam kaktusy, to jedyne rośliny które ze mną wytrzymują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też myślałam, że jest tak ze mną, ale od paru miesięcy mam roślinki i nie jest tak źle ;) Spróbuj. Jak się ma ich więcej to się nie zapomina podlewać hehe ;)

      Usuń
  9. Idealne rośliny dla mnie :P, mam problem z podlewaniem. Genialne są te terraria!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że przygotuje post jak można je jeszcze inaczej wykorzystać ;)

      Usuń
  10. Na obecną chwilę to jedyne kwiaty doniczkowe jakie mam w domu. Tylko nad takimi jestem w stanie zapanować :-) A ten bukiet z kwiatami ciętymi przepiękny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się ten bukiet spodobał. Bardzo oryginalny ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...