piątek, 15 kwietnia 2016

Dekoracja z ananasa

Cotygodniowo robimy zakupy w jednym z kilku tutejszych supermarketów. Najczęściej wybieramy Tesco, ale lubimy robić też zakupy w Asdzie, Morisonie czy Sainsburym. Większość rzeczy kupujemy takie same co tydzień jak owoce i warzywa, mięso, mleko czy słodycze, a pozostałe to uzupełnienie zapasów domowych. Z owocami czy warzywami jest rożnie. Czasem wybieram dla siebie gruszki, a czasem winogrono, to zależy co mi w oko bardziej wpadnie. A dwa tygodnie temu patrzę, a tu takie fajne ananasy... 

Jadam ananasy, ale zazwyczaj z konserwy i to w sumie jedynie dodaje je do sałatek lub czasem (jak się zdarzy, że robię) do ciast. Pewnie były na sklepowych półkach od zawsze, ale zauważyłam je dopiero teraz... a może po prostu zauważyłam niższą cenę 0,75f? Zainspirowana tropikami, stwierdziłam, że ananas sam w sobie jest już na prawdę świetną dekoracją.

I do koszyka :)





Prawda, że żywy lepszy?





Po tygodniu zauważyłam, że przebywanie w tym porcelanowym ananasie nie bardzo mu posłużyło. Zrobił się miękki i pewnie by zaraz zgnił. I coś mnie podkusiło, żeby zachować dla siebie jedynie samą koronę. Tak mi się wydaje, że już gdzieś kiedyś coś takiego widziałam, jednak nie wiedziałam ile jej należy odciąć i jak o nią zadbać.
A owoc, żeby się nie zmarnował szybko do sokowirówki - i mniam-mniam!





Po kolejnych kilku dniach, stwierdziłam, że jednak moja korona ananasa nie przetrwa zbyt długo. Liście zaczęły schnąć, a dół gnić. Ale poszperałam w internecie, skąd mi się wzięło w pamięci, że można koronę ananasa jakoś zachować... i voila!

Spójrzcie TUTAJ.

Jest to hodowanie ananasa. Technika ta wydaje się być bardzo prosta, ale trzeba być cierpliwym. Wyhodowanie owocu ananasa trwa około roku czasu. 
Ja już wiem, gdzie popełniłam błąd, może uda mi się następnym razem, chociaż ja nie wiedziałam nawet, że to hodowla owocu ;)

6#:ananas.jpg


Ananas zjedzony, a raczej wypity. Na jego miejsce wrócił mój ceramiczny ananas z TK Maxx.


Poniżej kilka inspiracji na dekoracje ananasem :)









Ciekawa jestem czy Wy robicie czasem dekoracje z żywych owoców? W internecie jest wiele inspiracji jak można wykorzystać jabłka na świeczniki czy jak zrobić ciekawe rysunki z owoców na paterach, które kładziemy później na stół. A może przekonałam Was do ananasa? Albo po prostu lubicie dekoracje z owoców, które nie są prawdziwymi owocami?

Pozdrawiam,
Patrycja


13 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie robiłam żadnych dekoracji z owoców, ale mam na ten temat książkę i tam są takie cuda, że w końcu muszę spróbować. A ceramiczny ananas cudny!!!Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ciekawa jestem tych inspiracji z tej książki :)

      Usuń
  2. Robiłam kiedyś próby z ananasem, nie wyszło, więc nie próbuję. Zachwycam się teraz tymi ceramicznymi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ceramiczny będzie z pewnością stał dłużej :) A może i na zawsze o ile nikt nie stłucze :)

      Usuń
    2. Ja na razie drugi raz nie próbuję zachować korony ananasa, bo tak na prawdę to nie mam miejsca na tak dużą doniczkę ;) Ale w przyszłości pewnie spróbuję :)

      Usuń
  3. kurcze... fajnie w tej doniczce wygląda :) zobacz, takie proste, a ile uroku:) reszta inspiracji też mega :) chyba polecę po ananasa zwłaszcza, że wszyscy bardzo lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, polecam też ananasa bo jest zdrowy :)

      Usuń
  4. A mnie skkradła serce doniczka z anannasa. Pomalowana na taki dziwny kolor - i to biały ni to jasny błękit. Ale wrażenie robi wielkie! :)
    Ja to nie umiem obierać żywego ananasa - nie wiem co można a co nie jeść - a zjadłabym całego - bo uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ja też zrobiłam to źle :D Bo tylko chciałam dostać się do tego miąższu i wrzucić do sokowirówki :)

      Usuń
  5. ale masz piękne zestawienie roślinek i doniczek na parapecie ! a tapeta w ananasy powala :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam motyw ananasa w dekoracjach i wnętrzach. Sam w sobie, postawiony na środku stołu, jest pięknym akcentem :-) Uprawy się nie podejmuję, jestem zbyt niecierpliwa, ale przyjmuję wszystkie tapety, pojemniki i tekstylia z tym wzorem :-) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na uprawę nie mam wystarczająco miejsca, ale może kiedyś :) Korona ananasa jest dość interesująca i piękna - urzekł mnie po prostu motyw tropików :D wprowadza wiele koloru i ciekawych akcentów do wnętrza

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...