środa, 6 kwietnia 2016

Zestawienie kosztów: ciąża i dziecko do trzeciego miesiąca życia

Słyszeliście kiedyś, że ktoś z Waszych bliskich nie chce mieć dzieci, bo są zbyt drogie  w utrzymaniu? A może macie podobne zdanie? Nie raz ktoś mówi, że będzie miał dzieci jak będzie go na nie stać. Ale moim zdaniem taka osoba nigdy nie będzie miała odpowiedniej sumy pieniędzy na dziecko. Dlatego, że to się wyda na samochód, a to trzeba mieć też przygotowane mieszkanie, a tu się poleci jeszcze na wakacje... Pieniądze się wydaje na bieżąco, na coś konkretnego, na przedmiot albo abonament, a dziecko nie jest niczym takim. Na ludzi pieniądze wydaje się inaczej... Raz więcej raz mniej. Na pewno na początku trzeba się przygotować, a później jak się już urodzi to śliczne dzieciątko, to tak na prawdę kosztuje ono najwięcej czasu i uwagi. A wydane pieniążki zwrócą się kiedyś w przyszłości, kiedy się do Ciebie uśmiechnie, kiedy Cię przytuli, kiedy powie Ci, że Cię bardzo kocha.


Co prawda do roli mamy przygotowywałam się w Anglii, ale może moje zestawienie kosztów pomoże Ci w spisaniu swojej listy wydatków na potomka. I co dużo to wychodzi?

 

Inspiracja na myszki pochodzi stąd


CIĄŻA

Opieka lekarska - darmowa

Dwa zdjęcia USG
8f
Poród i pożywienie w szpitalu - darmowy

Kwas foliowy z witaminą D - nie pamiętam ale chyba wydałam 18f
18f
Przeziębienie w Polsce - kupiłam jakieś lekarstwo chyba za 20zł
20zł
Ciuchy ciążowe - zakupiłam tylko dwie pary spodni i koszulkę                                 
Miałam kilka ciuchów pożyczonych, ale nie często z nich korzystałam, bo miałam wiele ciuchów własnych, w które się mieściłam. Musiałam jedynie dokupić dwie bluzy z długim rękawem i długie u spodu, żeby brzuszek ich nie podnosił, wiec doliczam  12f
43f



12f
Zakupiłam też dwa staniki rozmiar większy i o dwa rozmiary większy (bo była przecena) Z tego o dwa rozmiary większy nawet nie skorzystałam, ale kasa wydana
22f
W okresie ciąży nie wydawałam dużo pieniędzy na nowe ciuchy, bo nie wiedziałam czy się mi przydadzą po porodzie. Kupowałam akcesoria jak skarpetki, kapelusz, biżuteria, ale to wydatki "nie ciążowe" - nie wliczam

A! i kupiłam też buty, ale gdybym nie była w ciąży to i tak bym musiała je kupić, więc nie wliczam, pomimo tego, że wybrałam specjalnie takie bez wiązań i zamków, aby były najwygodniejsze

Wizyta prywatna u ginekologa w Polsce kosztowała mnie chyba 50zł, ale nie jestem pewna czy czasem nie 100zł 
100zł
Książka "W oczekiwaniu na dziecko" Heidy Murcoff
50zł
Pakowanie torby do szpitala - leki, podpaski i inne - chyba około 100zł
100zł
 Ciąża  RAZEM:
154 f*

*złotówki przeliczam na funty, dzisiejszy kurs funta brytyjskiego  to 5,29zł




DZIECKO DO 3 MIESIĄCA ŻYCIA

Badania dziecka – darmowe

Szczepionki – darmowe



MEBLE:

Łóżeczko
55f
Materac
40f
Pokrowiec na materac
15f
Kosz mojżeszowy - używany + nowy materac              
33f
Komoda                                          
50f
Fotel                                
200f
 Meble RAZEM:
393f


AKCESORIA

Wózek trzyczęściowy (gondolka, nosidełko do samochodu i spacerówka) - używany
100f
Huśtawkę dostaliśmy w prezencie, ale przyszła paczka z Polski, wiec kosztowała nas:
10f
Zamykany kosz na zużyte pieluszki
15f
Ciuszków nie kupiłam zbyt wiele. Kupiłam kilka sztuk w UK, a kilka w Polsce w Pepco. Zakupiłam też przy okazji kilka pieluch – podliczam te zakupy razem na funty
32f
Sporo ciuchów, zabawek i pluszaków podostawałam w prezentach od rodziny i znajomych, kiedy Alinka się już urodziła, a nawet w trakcie ciąży. Wystarczą na długi czas. Aż mi brakuje tego, aby samej móc jej coś kupić fajnego, tyle mamy fajnych sprezentowanych ciuchów i zabawek.
Wcześniej przygotowałam także ciuszki po chrześnicy, które też dostajemy na bieżąco, ale wiem już, że nie potrzebuję tego zbyt dużo.
Myślę, że warto przygotować się w tym temacie według sugerowanych list ile potrzebnych body, sweterków czy czapeczek przyda się takiemu noworodkowi na początek, znajdziecie takie informacje o wyprawkach na niejednym blogu o macierzyństwie.

Kupiłam dwie niezłe paki ciuchów używanych dobrej jakości w większych rozmiarach dla chrześnicy, ale przypuszczam, że coś nam zostanie ;)
20f
Komplet: zasłonki, abażur na lampę i trzy obrazki – odkupiony zestaw
10f
Zakupy internetowe w Polsce, zakupiłam między innymi: pościel (poszewki), kocyk, pieluszki i niektóre akcesoria dla niemowlaka
250 zł
Termometr elektroniczny – kupiłam w Polsce przez internet jeden z tańszych.
85zł
Książka „Pierwszy rok życia dziecka" Heidi Murkoff oraz "Pierwsza książka o mnie"
90zł
Paczka do UK powyższych zakupów
11f
Dwa prześcieradła do łóżeczka
7f
Staniki do karmienia piersią
12f
Zakupy internetowe w UK – zakupiłam między innymi pościel (wkład), przewijak i akcesoria
63f
Wanienka
15f
Akcesoria RAZEM:
375 f*


PRZEDMIOTY KOSMETYCZNE „do zużycia”

Proszek do prania, mała paka na próbę i duża paka na dłużej (jest jeszcze sporo)
14f
Pampersy - ciężko dziś stwierdzić, ale jak staram się przypomnieć, bo testowaliśmy różne firmy, tańsze i droższe, to wydaliśmy około:
48f
Kosmetyki kupione w UK
11f
Chusteczki nawilżające – idzie tego całkiem sporo
15f
Mleko modyfikowane w proszku + kilka buteleczek z gotowym mlekiem modyfikowanym do picia. Co prawda karmię piersią, ale takie mleko już pomału wprowadzam. Pudełeczko z proszkiem jest niemal pełne.
15f
Leki zakupione podczas wizyty w Polsce (przyszłościowo – w tym aspirator do noska)
170zł
Leki zakupione w UK - paracetamol, lek na krostki przepisany od lekarza, sprej do noska (recepty są darmowe)
6f
Wkładki laktacyjne
24f
Przedmioty kosmetyczne RAZEM:
165 f *


OPŁATY

Oplata za niemowlaka, kiedy podróżowaliśmy samolotem do Polski i z powrotem na Wielkanoc
42f
Certyfikat urodzenia dziecka + kopie (wzięliśmy 4)
Ale, że w certyfikat wkradła się literówka, trzeba było czekać na jej poprawienie (niestety długo) i trzeba było dokupić poprawione kopie. (wzięliśmy 3)
37f
Opłata konsularna w sprawie o paszport  
22f
Opłata za pocztę – tutaj koszt bardzo ogólny, bo trochę tego powysyłaliśmy i pocztą priorytetową i zwykłą, ciężko to teraz zliczyć.
40f
Sesja rodzinna
55f
Opłaty RAZEM:
196f


Dziecko do 3 miesiąca życia  CAŁOŚĆ RAZEM:
1 129 f*

*złotówki przeliczam na funty, dzisiejszy kurs funta brytyjskiego to 5,29zł



UWAGA!!!

Spójrz na ten wykaz z przymrużeniem oka. Weź pod uwagę, że Ty możesz potrzebować całkiem innych akcesoriów, kupić meble czy wózek w całkiem innej cenie. Zwróć uwagę na to, że korzystam z rzeczy używanych i posiadam przedmioty, których wcale nie musiałam kupować. I nie zapomnij, że jest to okres całego roku, więc sumę trzeba by było podzielić na 12 ;)













Tak na prawdę powyższych kosztów w ogólnie nie odczułam, a w dodatku, wszystko się zwraca. Alinka już potrafi spontanicznie się śmiać. Śmieje się sama do siebie, wczoraj chwyciła w rączkę pierwszy raz sama przedmiot i wsadziła go sobie do buzi. Takie małe rzeczy, a tak cieszą. A kiedy biorę ją na ręce, czasem, bo wiem, że jeszcze tego nie potrafi, ale jej ręce oplatają moją szyję - wtedy wiem, że mam najdroższy, bezcenny!, naszyjnik na sobie. Do tego czy chce się mieć dziecko trzeba po prostu dorosnąć, dojrzeć, ale dopiero kiedy chwyta się je w ramiona jest się na prawdę dojrzałym.

Z takich prawd, są jeszcze dwie:

1 - Pomimo tego, że już mi bliżej do 30, wciąż czułam się dziewczynką. No cóż tu ukrywać, zachowuję się często jak dziecko, ale kiedy pojawiła się Ona - wiem, że jestem kobietą. I choć ubieram się nadal jak licealistka, coś w środku mnie mówi mi, że w końcu dorosłam, że teraz inaczej będę radziła sobie w życiu. Chyba jak... jak lwica :)

2 - Jestem nie pewną siebie osobą i często potrzebuję "wspólnika", ale odkąd jestem mamą, wiem że jestem na prawdę Najlepszą Mamą! Bardzo dobrą rzeczą są porady i sugestie od rodziny i znajomych, ale one mogą być wobec siebie sprzeczne lub tylko mącić w głowie. Ale jako mama wiem, że nie muszę ich wszystkich stosować, że każde rozwiązanie jakie JA wybiorę jest najlepsze.



Pozdrawiam i śle buziaki dla mam i przyszłych mam :*
Patrycja


8 komentarzy:

  1. Ojej to jest mój temat! Planujemy niedługo zajść w ciążę :) zaczęłam co prawda od diety i ćwiczeń, ale taki przelicznik jest wspaniałym pomysłem... co nie zmienia faktu, że lekko przeraża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj uwierz, jest taka przyjemność z kupowania mebelków dla dziecka czy ciuszków, czytania o kosmetykach dla tego maleństwa, a później oglądania tej małej dzidzi, że myślę dzisiaj, że ten koszt nie jest wysoki :)

      Usuń
  2. Post jeszcze z tematyka nie dla mnie, ale bardzo fajnie było przeczytać :D
    Co powiesz na wzajemną obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, byłam już u Ciebie na blogu parę razy i mogę Cie nadal odwiedzać :) pozdrawiam

      Usuń
  3. Ja znowu mam tak, że oszczędzam na konkretny cel i jeżeli się uparłam, to nie będę rozdrabniać się po drodze - odpuszczę sobie coś, żeby zwiększyć pulę oszczędności.. a gdy coś idzie nie po mojej myśli, to się denerwuję ;).
    Dziecko to wiadomo, że są dodatkowe wydatki (bo jakby nie patrzeć "dodatkowa osoba"), ale raczej zakupy sprawiają radość i jednak nie można wszystkiego przeliczać :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie w tym przypadku ciężko jest to przeliczać, a radości jest wiele :) i z zakupów i z dzidziusia :)

      Usuń
  4. W Polsce niestety opieka medyczna w ciąży bywa dużo droższa, zwłaszcza jak potrzebne są dodatkowe badania. Ostatnio spotkałam w poczekalni dziewczynę gdzieś w połowie ciąży i mówiła, że już wydała 2000zł na same badania :( Trochę to odstrasza, zwłaszcza jak się nie ma stałych dochodów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to na prawdę sporo. Ja na szczęście nie miałam komplikacji. Ktoś mi kiedyś mówił, że na okres ciąży na badania poszło z 2000zł, ale dziewczyna chodziła prywatnie i miała wszystkie badania prenatalne plus zdjęcia i filmy z USG czy coś tam (nie wiem jak jest w Polsce dokładnie). Ale nie przerażaj się to tak strasznie brzmi, ale wydaje mi się, że się tego tak nie odczuwa po portfelu. Pewnie dopiero jak dziecko będzie starsze to się odczuje ... :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...