czwartek, 16 czerwca 2016

Home Stager

Powróciłam już z pięknej Polski do szarej angielskiej rzeczywistości. Czy jest aż tak źle? Nie - bo jesteśmy w końcu wszyscy razem w trójeczkę :)
W Polsce pobyt był bardzo udany, choć muszę przyznać, że życie, w którym trzeba pchać przed sobą wózek jest o wiele mniej wygodne niżeli tutaj. W Polsce sporo się działo, a myślę, że planów na odwiedzenie jeszcze kilku miejsc mogłam mieć znacznie więcej. Nie zaplanowane miałam jednak to (a ciężko było to przewidzieć!;) ), jakie emocje będą we mnie po skończonym kursie, i że powrót do Anglii ograniczy moje nowe znajomości. O czym mowa?
Dołączyłam do polskich home stagerów!
Słyszeliście już o tym?


Home staging to dziedzina zajmująca się przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży i do wynajmu, są to przygotowania z myślą o potencjalnym kliencie, w taki sposób, aby zachęcić go do kupna i wynajmu. Zadaniem home stagera jest zdiagnozowanie nieruchomości pod względem wad, poprzez które nieruchomość prawdopodobnie się nie sprzedaje/wynajmuje i wyeksponowanie atutów nieruchomości. Efektem powinno być sprzedanie lub wynajęcie nieruchomości w jak najkrótszym czasie, przy wykorzystaniu jak najmniejszych nakładów finansowych.  Przed podjęciem zlecenia należy jednak ocenić czy nieruchomość  nadaje się do metamorfozy home stagingowej czy do remontu - a remont jest jednak większym nakładem inwestycyjnym z ryzykiem, że nie trafimy w gusta grupy docelowej.

A czym jest dokładnie home staging?
Jest to nie tylko dekorowanie nieruchomości, ale przede wszystkim zainicjowanie w niej takich zmian, które podniosą  wartość nieruchomości o kwotę większą, niż koszt poprzez który zmiana ta nastała. Zmiany w nieruchomości muszą zneutralizować wnętrze, ale także ożywić je w taki sposób, aby było ciekawe dla przyszłego nabywcy.

Home staging jest bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych, a jakiś czas temu zaistaniał też w Wielkiej Brytanii.  W Polsce to temat najświeższy, ale coraz szybciej się rozwijający. Przypuszczam, że jest także trudny, ze względów takich, że osoba, która stara się sprzedać nieruchomość nie chce inwestować swoich pieniędzy w to czego chce się pozbyć. Zachęcam jednak każdego, kto boryka się ze sprzedażą lub wynajmem dłuższy czas, aby skorzystać z usług home stagera. To naprawdę działa!

Poniżej kilka zagranicznych realizacji:

Muszę jeszcze wspomnieć jak wpadłam na home staging...
Home staging obił mi się o uszy już jakiś czas temu. Chyba nawet nie wiedziałam, że już pomału wkracza ta dziedzina do Polski. Kiedy zdecydowaliśmy się nadać córce na imię Alina, wpisałam w wyszukiwarkę google jej imię i tak trafiłam na bloga Aliny Moskwy, a penetrując jej świetną stronę natrafiłam na wpis o kursach Stage It Up. Temat stał się mi bliski, ale nadal stał gdzieś obok. Później natrafiłam w blogowisku na kilka osób także się tym zajmujących i home staging zaczął być jeszcze ciekawszy i inspirujący. Postanowiłam spróbować :)  Kurs mam już za sobą, przede mną pierwsze realizacje. Trochę się boję, bo wiem już dokładnie na czym to polega i mam pierwsze obawy. Z drugiej strony: ciężko coś zrobić na odległość 2000 km... 


Poniżej kilka polskich realizacji home stagerów:

Projekt: Neo Art
Projekt: Dekoria Love
źródło
Projekt DomPlusArt
źródło
Projekt: Babi
źródło
Projekt: Reforma Domu

Projekt: Home Staging Płock - Anna i Andrzej
projekt Neo Art - Anna Dembowa



Celem kursu, oprócz świetnego zawodu, jest tak na prawdę  powrót do Polski. Ciężko będzie wrócić... Ciężko nawet przekonać męża :D Pierwszym pomysłem na powrót i stworzenie sobie miejsca pracy była tak naprawdę florystyka. Na taki kurs się wybierałam, ale odłożyłam to na później. Myślę, że jeszcze tego spróbuję :)


Co sądzicie o nowym zawodzie w Polsce?
Korzystaliście już z usług home stagera, a może zamierzacie skorzystać z takiej pomocy?


Pozdrawiam,
Patrycja


30 komentarzy:

  1. Home Staging to świetna sprawa! Wkroczył do Polski i rzeczywiście ma się dobrze:) Sama się tym amatorsko zajmuję i także wybieram się na kurs. Pozdrawiam i życzę powodzenia w pierwszych realizacjach

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na razie nie sprzedaję mojego mieszkania. Ale to fajne zajęcie :) i bardzo przydatne . Jest chyba taki program na DOMO + - laseczka też to robi.
    Jestem zawsze w szoku jak widzę po - że tak nie wiele trzeba żeby zrobić efekt WOW :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądam tego programu, ale w internecie oglądam metamorfozy, też jestem w szoku widząc niektóre z nich :)

      Usuń
  3. Fajna opcja, na pewno to gwarancja ciekawej pracy w przyszłości. Ludzie kupują mieszkania cały czas w całym kraju a więc rynek zbytu jest, gdyby do tego dołożyć przygotowanie mieszkań pod wynajem to mamy wielkie pole do popisu. Fajny pomysł na biznes, potrzeba tylko dobrej kampanii reklamowej i rozpromowania (myślę że to podstawa) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Myślę, że w Polsce się to rozwinie :)

      Usuń
  4. Home staging to taka wymarzona praca. Myślę, że w Polsce jest mało znany. Przynajmniej w moim środowisku, bo gdy mówię o tym znajomym, to nie bardzo wiedzą o co chodzi. A przecież przy sprzedaży mieszkań takimi niewielkimi zabiegami można zdziałać cuda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim znajomym też często tłumaczę co to ;)

      Usuń
  5. Słyszałam już o tym ale nie wiedziałam, że są na to specjalne kursy.

    Fajna sprawa jeśli kogoś na,to stać choć po zdjęciach widzę, że niekiedy nie wiele trzeba, a zmiana jest bardzo widoczna.

    Trzymam kciuki za Twój nowy zawód :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Czasem nie wiele, a czasem trzeba zdecydować czy mieszkanie/dom nadaje się na home staging czy już do remontu ...

      Usuń
  6. Wow, gratuluję! Świetna sprawa, sama miałabym ochotę pójść na taki kurs z florystyką włącznie plus kurs fotografii. Uwielbiam tego typu aranżacje, czasami wystarczy przemalować choćby ściany, a wnętrze zmienia się nie do poznania. Trzymam kciuki!!
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:* Kurs fotografii tez by mi się przydał ;)

      Usuń
    2. Myślę, że to tylko kwestia czasu :) powodzenia

      Usuń
  7. Słyszałam, a raczej widziałam jakiś czas temu, dzięki programowi prowadzonemu przez Marię Semczyszyn :) Nie wiem jak to się przyjmie w mniejszych miastach, ale w większych - myślę, że to rewelacyjna sprawa, by dobrze sprzedać mieszkanie, a nie ma się pomysłu jak wyszykować mieszkanie by zrobić dobre zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem to home staging jest właśnie bardziej znany w większych miastach niżeli w mniejszych. Ale może już niedługo się to zmieni :)

      Usuń
    2. Dobrze by było :) Ponad rok temu kupowałam mieszkanie i większość z nich krzyczało: "nie wchodź tu, nie kupuj" ;) Wiem, że w większości kupujemy mieszkanie i robimy pod siebie - ale jeśli dobrze je pokażemy (nawet takie do remontu) to chętnych będzie więcej :)

      Usuń
  8. Nawet nic nie mów o powrocie do Anglii... Z super upałów i pięknej pogody do wiecznie deszczowej i chłodnej aury...

    Home stager - nie wiedziałam o takim zawodzie, szczerze mówiąc. Myślę, że to fajna sprawa, oczywiście życzę Ci, żebyś mogła pracować w tym zawodzie, w Polsce... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie! Ale już nie narzekam, bo dziś wyszło u mnie słonko, bo nie chce żeby sobie poszło :D Dziękuję za dobre życzenia :*

      Usuń
  9. Rewelacyjne zmiany.
    Powodzenia!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze się dziwie osobom, które próbują sprzedać zagracone i naprawdę ohydne mieszkania...a wystarczy parę przemyślanych, drobnych zmian...super pomysł na zawód! będzie fajnie! będę wpadała do ciebie oglądać twoje realizacje :D powodzenia :))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wszystkie tego typu inicjatywy! Kocham wnętrza, a takie metamorfozy sprawiają ogrmną radość!

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowite zmiany. A jeśli chodzi o sprzedających, to fakt że zdjęcia z bałaganem to norma. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uważam, że to bardzo przydatny zawód. Dużo ludzi jest "zagubionych" sprzedając mieszkanie, więc taka pomoc z pewnością jest wskazana. Pozdrawiam ciepło, Ania :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że to zawód z przyszłością, choć widzę kilka pułapek, m.in.obawiam się, że szybko pojawią się amatorzy bez przygotowania, którzy będą psuć rynek. Ale nie zmienia to faktu, że sama oglądałam już wiele świetnych realizacji😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Od razu widać, że minimalizm w mieszkaniu to świetna sprawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałabym tak pracować :) czysta przyjemność! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy zawód i jeśli ktoś lubi to robić to będzie czerpał naprawdę przyjemność z tej pracy. Lubię oglądać takie metamorfozy pokojów albo domów :)

    Gratuluje ukończenia kursu i życzę samych sukcesów i co najważniejsze radości :)

    OdpowiedzUsuń
  18. faktycznie świetne realizacje, zwłaszcza polskie! byle jakie pokoje i zagracone łazienki zmieniają się w bardzo interesujące wnętrza :) jako architekt wnętrz jestem zachwycona i czymś takim chciałabym się zajmować, nawet bardziej niż właściwym projektowaniem :) super! gratuluję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak naprawdę czasem niewielkie zmiany potrafią dodać wnętrzu dużo uroku i funkcjonalności. Trzymam mocno kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam oglądać na Domo+ program HS z udziałem Marii Semczyszyn, ma kobieta gust i pomysły do dekorowania.A ten zawód jest świetny.Szkoda, że nie mam takich zdolności aranżacyjnych, bo sama bym chciała zostać home stagerką ;-) A Tobie kibicuję, powodzenia w zawodzie :-)))))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...