poniedziałek, 27 czerwca 2016

Metoda, która sprawia, że jedne aranżacje wnętrz są lepsze od innych

Chcesz przygotować ciekawe i interesujące wnętrze?
Przedstawiam Ci jeden z tajnych sposobów, aby utworzyć spójność we wnętrzach.


Dzisiaj mało pisania.
Przejrzyj aranżacje i zastanów się co je łączy.





















Dokładnie tak!


Te same tekstylia!



A mianowicie to, że jeden rodzaj powtarza się zawsze na różnych elementach w tym samym pomieszczeniu, na przykład na zasłonach i poduszkach lub w tym samym deseniu są przygotowane pufa i poduszka lub w tym samym kolorze, niemal identycznym, poduszka i narzuta na łóżko. Jest to sprytna zasada nadająca wnętrzom spójność i harmonię. Tkaniny wprowadzają także efekt przytulności, a odpowiednio dobrane podkreślają charakter wnętrza. Tekstylia dobrze odzwierciedlą styl nadany pomierzeniom, nasz gust i temperament. 

Aby wprowadzić tę zasadę w życie nie muszą to być akurat zawsze poduchy, ale ważne, by były to minimum dwa odrębne elementy (nie przesadzajmy też z ich ilością!). Metoda ta też jest pomocna wtedy, kiedy stosujemy jakieś wzorzyste tkaniny we wnętrzu i chcemy zbalansować aranżację. W sytuacjach kiedy nie możemy sobie pozwolić na różne elementy z tego samego materiału, należy zadbać o to, aby były w tym samym kolorze lub w kolorze dominującym jeżeli tkanina jest wzorzysta.




Stosujecie tę zasadę u siebie w domach?
A może znacie jakieś inne sposoby?

U mnie tej metody zastosowanej nie ma. Jedynie kolor staram się powtarzać, ale czasem jest mi ciężko z trafieniem w odpowiedni odcień... Jeżeli chodzi o wszelakie wzorzystości to zawsze bardzo się ich bałam, choć teraz planuję spróbować. Najpierw jednak chcę się w tym temacie bardziej podedukować - i już mi się wydaje, że jest to prostsze niż sądziłam kilka miesięcy temu :)
Wspomnę Wam jeszcze o tym, że zamówiłam sobie u Świętego Mikołaja maszynę do szycia, więc jeśli życzenie się spełni będę mogła eksperymentować jak mi się tylko spodoba ;)


Pozdrawiam,
Patrycja

11 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł :) W salonie zasłon chwilowo (od ponad pół roku) nie ma ;) ale pokój jest do przerobienia, dzieciaków pokój nie ma takiego łącznika - ale pracuje nad tym... a w sypialni zasłonki i klosz od lampy - to ta sama tkanina :) i rzeczywiście jest spójnie i ciekawie, tak przynajmniej mi się wydaje :) http://schabikowo.blogspot.com/2016/05/metamorfoza-sypialni.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak i koc na Twoim łóżku tez dobrze się sprawuje :)

      Usuń
    2. a widzisz, rzeczywiście też pasuje :) choć w planie mam białą narzutę na całe łóżko i jako ozdobę pled na szydełku - ale że chce to zrobić sama - to myślę, że za kilka lat będzie można podziwiać efekty ;)
      i własnie sobie uświadomiłam, że w salonie tez będzie spójność tkanin (jak już go skończę) bo mam tapicerowane krzesła w... nazwijmy ją tęczową tkaninę i w takich samych barwach będzie jedna wielka poducha na rogówce :) ale to jeszcze ;)

      Usuń
  2. Ja do wzorków podchodzę raczej z rezerwą, ale nie powiem - chciałabym, żeby kiedyś moje wnętrze wyglądało jak jedno z tych zdjęć :) Szczególnie podoba mi się 2 i 5 zdjęcie, poduszka w tym samym kolorze co narzuta w nogach łóżkach, albo zasłony pod kolor poduszek... Fajnie to wygląda i rzeczywiście nadaje taki ład, harmonię pomieszczeniu... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też akie połączenie przypadło do gustu :) Sypialnia z tymi żółtymi dodatkami jest świetna ;)

      Usuń
  3. A ja jestem maniaczką poduch i kolorów oczywiście. Lubię zmieniać kolorystykę w całym pomieszczeniu zgodnie z porami roku i nie tylko. Ja od jakiegoś czasu zakochana jestem w pastelowych i stonowanych pomieszczeniach, ale lubię dodać choćby jedną, dwie dekorację w soczystym, dominującym kolorze.
    No kochana, jak Mikołaj przyniesie Ci maszynę do szycia to tylko będę już wypatrywać Twoich szyciowych pomysłów.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że z moich prac będzie co pokazać na blogu :D

      Usuń
  4. Super patent! Ja do siebie kupiłam taki fotel http://indigodecor.pl/pl/p/FOTEL-BOHO/1170 chciałabym znaleźć podobne tkaniny, żeby powtórzyć motyw w paru miejscach, ale zupełnie nie wiem gdzie szukać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj na tkaniny.net sklep.supertkaniny.com może coś Ci wpadnie w oko :)

      Usuń
  5. Mnie się najbardziej podoba pierwsza aranżacja ! I jak chcę się pozbyć zasłonek - tak te mnie zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak są bardzo śliczne :) Wpasuję się idealnie u Ciebie. Dlaczego chcesz się pozbyć zasłonek? Zauważ, że zasłony często podkreślają co nie co we wnętrzach i mają jakąś funkcję, ale nie chcę Cie przekonywać. Ja za to nie jestem przekonana do firanek :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...