czwartek, 21 lipca 2016

Manipulowanie wnętrzem

Macie tak, że szybko nudzi Wam się aranżacja wnętrza i potrzebujecie wykonać jakieś zmiany? Z tego co zauważyłam najczęściej mają tak kobiety. Niektóre nawet zastępują kafelki tapetami, aby szybko można było zmienić wizualizację ściany. Jest to bardzo sprytny pomysł :) Najprościej jest właśnie manipulować wnętrzem za pomocą tapety. Jest to prosta metoda na zmianę charakteru pomieszczenia, kiedy nasze umeblowanie nadal pozostaje takie samo.



źródło





Tapety w dzisiejszych czasach posiadają przewiele wzorów i deseni. Na ścianie może znaleźć się surowa cegła, beton czy drewno, pasami poziomymi czy pionowymi możemy manipulować wielkość pomieszczenia, a fototapetą możemy stworzyć przeróżny klimat jak na przykład mistyczny czy tropikalny.

Oczywiście jasne jest, że najlepiej jest posiadać na ścianie prawdziwy beton, czy drewno lub surową cegłę, jednak nie każdy może sobie na nią pozwolić, wprowadzanie drewnianych belek do wnętrza może znacząco odebrać nam przestrzeń, a beton ma też swoją cenę. Dodatkowo czas i robocizna z jakimi trzeba się zmierzyć to nie to samo co naklejenie tapety - szybko i efektywnie.

Pomyślmy też o mieszkańcach bloków z wielkiej płyty... tutaj nawet malowanie ścian często kiepsko się sprawdza, bo po czasie zaraz wychodzą na jaw łączenia płyt. Przydały by się wiec także tapety po prostu jednego koloru, a mam wrażeniem, że takich nie ma zbyt wiele. Znajdziecie za to takie w tym sklepie internetowym: tapetuj.pl. Ma on w swojej ofercie produkty wielu producentów, dzięki czemu łatwo przejrzeć wiele motywów za jednym razem. Znajdziecie tutaj także okleiny, naklejki ścienne, kleje do tapetowania i inne akcesoria jak nożyki do tapet. Dodam, że dzięki dobrze rozplanowanemu designowi strony, jej przeglądnie i sortowanie asortymentu jest szybkie i proste. Sortować produkty możemy kolorystycznie, tematycznie, rodzajem i stylem.
Koniecznie zobaczenie sami!




Mi najbardziej spodobały się wzory ekskluzywne, kreujące wnętrza na tak zwane wnętrze amerykańskie. Ale godne zauważenia są tapety nadające pomieszczeniom całkiem inny charakter - jak ta tapeta imitująca drewniane belki. Niezłe oszustwo, ale efekt cudowny :)


źródło



Ciekawe aranżacje są wykreowane także poprzez poniższe tapety. Nadają wnętrzom ekskluzywności i dostojności. Myślę, że nie każdy by się w tym dobrze odnalazł, ale powiedzcie - robi efekt, nie?


źródło



źródło



źródło



źródło



źródło



źródło
źródło
źródło



Wiele geometrycznych wzorów odnajdzie się dobrze z pewnością w niejednym domu, do którego chcemy wprowadzić nowoczesność. Zobaczcie jak można je ciekawie skomponować:


źródło



źródło




źródło



źródło




Poprzez inne wzory możemy także stworzyć unikalny klimat:



źródło
źródło


źródło



źródło


źródło




źródło



O zasadach stosowania wzorzystych tapet pisałam w tym poście. Znajdziecie tam także ich wady i zalety. Przypomnę jednak, aby nie przesadzać z ilością wzorzystych tapet w pomieszczeniu. Jedna czy dwie ściany, a nawet tylko fragment w zupełności wystarczą. Reszta powinna być w kolorze zaczerpniętym z przedstawianego wzoru.


Czy w ogóle jesteście przekonani do tapet? 
Macie jakiś swój ulubiony typ? 
Modne, eleganckie, spokojne lub szalone? 
Moim zdaniem każdy wybór będzie doskonały i nie pisze tego dlatego, że wpis ten jest sponsorowany, ale dlatego, że jestem do nich przekonana, bo w moim domu rodzinnym od zawsze były tapety w każdym pokoju,  no prócz łazienki, ale jak wiadomo dzisiaj już są dostępne tapety także do pomieszczeń o zwiększonej wilgotności.


Pozdrawiam,
Patrycja


Wpis powstał we współpracy z 

21 komentarzy:

  1. Jestem fanką tapet, piękne propozycje wynalazłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie jestem w tracie remontu pokoju. Nigdy tapety nie miałam, ale coraz częściej o niej myślę, bo daje więcej możliwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co więcej, mam pewien problem z kupowaniem nowych rzeczy. Zawsze się boję, że w coś zainwestuję, jednak mi się nie spodoba i będę żałować. Ale kiedyś naprawdę bym chciała wypróbować jakieś tapety. Za kilka dni będę się zajmować ścianami, to będę mieć czas, by się namyślić :)

      Usuń
    2. Jeżeli nigdy nie miałaś do czynienia z tapetą i chcesz podejść do tematu ostrożnie to polecam wybrać kolorystykę stonowaną i mało wzorzystą, a zadbać o teksturę, którą można dotknąć i od która ciekawie podkreśla światło. Jeśli jesteś odważna to szalej - wybór jest ogromny ;)

      Usuń
    3. Zdecydowałam się jednak na zwykłą farbę, bo nasłuchałam się, że później za dużo prblemów ze ściąganiem tapety :(

      Usuń
  3. U mnie w domu tapeta to podstawa. Uwielbiam je wprowadzać do wnętrza. Obecnie jest niesamowity wybór zarówno wzorów jak i faktur więc można w prostu sposób odmienić wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szalone! :)
    Czemu nie - jak już bym się zdecydowała takie właśnie by były!

    OdpowiedzUsuń
  5. Belki drewniane i ta kanapa zrobiły fajne wrażenie, zresztą każda z tych aranżacji jest ciekawa. Lubię też tapety wprowadzające trochę staroświeckie klimaty. Fajne jest właśnie to, że jak ściana nam się znudzi to w parę chwil można wszystko odmienić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tapety dają wiele możliwości i mogą być stosowane niemal wszędzie. Wczoraj widziałam fajną stylizację sypialni gdzie tapeta była na suficie :)

      Usuń
  6. Jeśli chodzi o mnie, nie grzeszę miłością do tapet ;) Jednak muszę przyznać, że niektóre robią wrażenie, szczególnie te wysokiej jakości, imitujące: cegłę, belki drewna, deski itp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre potrafią bardzo dobrze odzwierciedlić taką imitację :)

      Usuń
    2. Dokładnie :) ale mimo to chyba bym u siebie nie zastosowała :P

      Usuń
  7. Wyszperałaś kilka bardzo ciekawych propozycji. Mi najbardziej podoba się wzór betonu. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ten wzór jest bardzo ciekawy - inny niż płyty betonowe

      Usuń
  8. Uwielbiam czytać Twoje posty, można się dowiedzieć dużo ciekawych rzeczy i trochę się zainspirować :) Jeżeli chodzi o tapety to uważam, że mogą na prawdę nadać wnętrzu bardzo ciekawy i oryginalny charakter, jednak trzeba się bardzo dobrze zastanowić nad wyborem i postawić na coś ponadczasowego co będzie nam się podobało zarówno teraz jak i za kilka lat, ponieważ tapety nie jest się tak łatwo pozbyć ze ściany. Ja osobiście jestem osobą która bardzo często zmienia wygląd wnętrz dlatego nie zdecydowałabym się na tapetę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej. bardzo dziękuję :) Każdy robi jak lubi zależy jakie zmiany się wykonuje, czy tylko kosmetyczne czy od razu angażujemy w to również ściany wtedy może faktycznie przemyśleć czy nie ma z tym zbyt dużo roboty.

      Usuń
  9. Jeśli o mnie chodzi to na dzień dzisiejszy tapeta mi nie straszna. Jest tyle wzorów i kolorów, że bez żadnych oporów wprowadzam je do swoich pomieszczeń. To zawsze ozdobny i ciekawy element dekoracji, który potrafi zmienić wiele.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tak mam, większość rzeczy szybko mi się nudzi, a te które nie, są potem solą w oku dla reszty prac :P Przez to moje ,,znudzenie" nie mam wykończonego jak należy domu, bo boję się cokolwiek poważniejszego kupować bo szkoda kasy... tapety u mnie odpadają bo mam za chłodny dom i zaraz miałabym grzyba na ścianach...A poza tym moje ściany muszą oddychać... ciągłe malowanie, przemalowywanie nie wchodzi w rachubę bo nikomu się nie chce... jestem w impasie...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...