środa, 31 sierpnia 2016

Sklejka i doniczka

Już niemal wrzesień. Większość już po wakacjach jest w swoich domach, pozostali pewnie w drodze do, a my dopiero pakujemy się  na wczasy :) Lecimy na cały tydzień do Hiszpanii i nie wiem czy uda mi się w tym czasie coś napisać. Po powrocie mam cztery dni na przepakowanie się i lecimy do Polski, więc znowu będę busy. To już trzeci raz w tym roku odwiedzę swoje strony, dodatkowo w styczniu była u mnie mama, w lutym brat z rodziną, a czeka nas jeszcze Boże Narodzenie w Polsce. To mi się podoba! Na takich warunkach to ja mogę tutaj mieszkać ;)
A tymczasem pokaże Wam moją ostatnio wykonaną doniczkę.





Wykonałam ją z płytek ze sklejki, które mają wymiary 24,5 x 24,5cm. Najpierw zmierzyłam swoją doniczkę i szczęśliwym trafem wystarczyło przeciąć płytki na cztery równe części. Początkowo mąż doradził mi piłę ręczną. Tak się tym namachałam, że przez godzinę pracy podzieliłam jedynie płytkę na pół, a później piła się złamała. Z emocjami poszłam do sklepu i kupiłam, tak jak zamierzałam już od dawna, wyrzynarkę. Rach-ciach i gotowe. Płytki, które cięłam piłą, nie były tak proste, więc musiałam skorzystać z kolejnej płytki, zrobiłam z nich także dno doniczki, które musi być odpowiednio większe o grubość płytki. Skleiłam je klejem do drewna w taki sposób jak na schemacie.





Wewnątrz polakierowałam, aby woda przeciekająca przez doniczkę nie wsiąkała w sklejkę. W takim stanie stoi u nas już z dwa tygodnie. Miałam zamiar ją jakoś pomalować, ale koncepcja ewoluuje, z drugiej strony, podoba mi się ona taka jaka jest, więc jeszcze tak postoi :)







Jak Wam się to widzi?
Ja lecę pakować walizki.
A jak Wy spędziliście Wasze wakacje?
 Mnie tak jakoś do tej Hiszpanii nie ciągnie... Boję się tamtych upałów. Nie wiem jak je przeżyjemy z Alą. W Anglii upałów nie ma w ogóle, więc jakoś tak całkiem od nich odwykłam. Mieliśmy w planach tak na prawdę podróż po Norwegii, ale z kolei gdyby był deszcz, to ciężko byłoby podróżować z Małą (bez samochodu).      I tak źle, i tak źle, jednak na wczasach to można schować się w hotelu. Kolejne nasze wakacje chciałabym by nie były wykupione z biura podróży, a organizowane przez nas samych. Byliśmy na takich warunkach trzy lata temu w Szkocji i spędziliśmy świetnie czas, odwiedzając wiele miejsc.


Pozdrawiam,
Patrycja


Mieszkańcu UK - możecie znajdziecie teraz w sklepach:
Żółty wazon - Asda - 4 funty
Mały świecznik - Poundland - 1 funt
Lustro na pasku - B&M - 7,99 funtów

44 komentarze:

  1. Super doniczka, aż chce się ją samemu zrobić :)
    Ja również wolę upałów unikać, bo chłodna pogoda kojarzy mi się z jesienią, którą uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie lubię ani upałów ani mrozów, ale wole lato niżeli zimę i wiosnę niżeli jesień, choć zeszłoroczna jesień była dla mnie piękna i przyjazna :)

      Usuń
  2. Fajna doniczka! Ja mam urlop za 2 tygodnie. Miłego wypoczynku! Pozdrawiam serdecznie! :))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To też ciekawie wrześniowe wakacje :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Sklejka to wdzięczny materiał z którego wiele można stworzyć. Fajna, naturalna doniczka, którą zawsze jak Ci się zmieni nastrój możesz przemalować. Ja też lada dzień zabieram się za sklejkę, ale w innej odsłonie:) Zapraszam do mnie po wakacjach:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Co tam sklejka, kochana - Hiszpania! Przywieź nam dużo dobrych wspomnień!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :) No tak ;) Było cudnie. Jest co wspominać :)

      Usuń
  5. Doniczka znakomita - bardzo mi się podoba - świetna robota!
    Jest moc!
    Jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Doniczka piękna! Bardzo stylowa w swojej prostocie :)

    Udanego wypoczynku! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Doniczka bardzo ciekawa chociaż nie jestem pewna czy najkorzystniej prezentuje się na takiej tradycyjnej drewnianej szafce? Jakoś te kolory trochę mi do siebie nie pasują, ale pomysł ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten stoliczek jest do przeróbki. Ale mi się na razie takie zestawienie bardzo podoba :)

      Usuń
  8. Udanych wakacji :) I pogody ciepłej, ale nie upalnej, tak by było przyjemnie :)
    Z tą doniczką to mi przypomniałaś zajęcia szkolne na technice, nie wiem czemu mi się tak skojarzyło, czy to 1 września tak działa? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taka właśnie była. Przyjemna i nie upalna :) Trochę się martwiłam, że się nic nie opalę :D

      Usuń
  9. Świetny pomysł. Doniczka ze sklejki prezentuje się stylowo i jest taka eco. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy pomysł na wykorzystanie sklejki, fajnie wygląda taka doniczka. Udanych wakacji☺

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy pomysł na wykorzystanie sklejki, fajnie wygląda taka doniczka. Udanych wakacji☺

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda świetnie no i bardzo oryginalnie ;) Nie spotka pewnie drugiej takiej, chyba że po tym wpisie jak ludzie zaczną zapożyczać pomysł ;) Super dodatek do wystroju! Udanego urlopu! Korzystaj z wakacji, a blogowanie nie ucieknie! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Prosty pomysł, ale bardzo ładnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie produkty Eco świetnie się prezentują w każdej stylizacji, brawo za pomysł.
    Udanych wakacji i czekam na masę zdjęć z hiszpańskich zakątków :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęć mam tyle, że się ogląda godzinami :D

      Usuń
  15. Ładnie to się razem prezentuję. Dużą rolę odgrywa to lustro:) Brawo za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lustra, lampy i dywany często potrafią dopiąć co nieco na ostatni guzik :)

      Usuń
  16. Ciekawy pomysł z tą doniczką :)

    OdpowiedzUsuń
  17. przeurocze, proste, estetyczne rozwiązanie :) uwielbiam formy sześcienne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Super doniczka i super z tymi wyjazdami do Polski, dobrze znam te walizkowe klimaty ;)
    Miłego dnia!
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Walizki zaczynają mnie męczyć. Zawsze lubiłam podróże, ale transport, w szczególności ten daleki potrafi dać w kość. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Uwielbiam takie naturalne dekoracje :) Świetny pomysł na donicę!
    Udanego wypoczynku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Już po wypoczynku, a teraz trzeba odpocząć po odpoczywaniu :)

      Usuń
  20. Codziennie do i z przedszkola przechodzę obok kwiaciarni, w której sprzedają podobną osłonkę na kwiaty... Pomalowana jest lekko szarawo, na zasadzie postarzenia, a na środku z przodu wycięto serce. Naprawdę uroczo to wygląda ;)
    Zwróciłam uwagę na nią, bo od razu przypomniała mi Twoją osłonkę i aż postanowiłam wrócić i napisać to ;) (może teraz przestanie za mną tak chodzić, bo co ją zobaczę to myślę o niej i o Twojej ;) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. miło mi się zrobiło, że tak w pamięć zapadła :) Ja takiego serduszka raczej nie będę umiała wyciąć. Pewnie świetnie się taka prezentuje :)

      Usuń
  21. Śliczna ta doniczka, zainspirowałaś mnie! Mam nadzieję, że uda mi się równie piękna jak Twoja ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...