środa, 19 października 2016

Metalowe dodatki we wnętrzach

Już parę razy wspominałam o tym jak tekstylia mogą zaczarować wnętrze, aby uczynić je bardziej przytulnym, przyjaznym i ciepłym. Czy chłodne materiały też mogą mieć taką moc? Na przykład metal? Wydaje się chłodny, zimny w dotyku, ale czasami dzięki swojej teksturze może też pięknie odbijać światło, a światło może być ciepłe. 
Jak to więc ma się do siebie?
źródło



Choć z metalu można wykonać całe schody, podłogę czy nawet blat kuchenny skupię się dzisiaj bardziej na detalach wnętrzarskich. W domach klasycznych metalowe dekoracje pozwalają stworzyć nastrój nowoczesności, potrafią też podkreślić formę i piękno materiałów.

Stosując jedynie elementy metalowe, wnętrze faktycznie może wydawać się chłodne i niemiłe. Najczęściej metalowe elementy są stosowane we wnętrzach industrialnych, które nie rzadko potrzebuję "ocieplaczy", na przykład tkanin. W sklepach pełno jednak przedmiotów metalowych lub stylizowanych na metal ceramik, czy są one bezużyteczne? Metalowe przedmioty, które zazwyczaj trafiają do domów to lampy i żyrandole, ale ostatnio bardzo popularne stały się także kosze czy kraty. 

Jest kilka sposobów, by metalowe przedmioty nie stały się grozą pomieszczać:
  • stosuj ciepłe światło; wykorzystuj również żółte światło, jakie dają świece,
  • zadbaj o to by metalowe przedmioty były w kolorystyce złota, miedzi czy brązu,
  • kolorowy metal jest bardziej przyjazny,
  • najbardziej chłodne wydają się być srebrne przedmioty, dlatego zważaj na ich ilość,
  • stosuj we wnętrzach kolory, tekstury i wzory,
  • metalowe produkty wydają się być niezauważalne w obecności drewnianych,
  • wmieszaj je w tło,
  • maluj ściany w ciepłych barwach,
  • stosuj ograniczoną ilość metalowych produktów,
  • przeźroczyste szkło doda chłodu, dlatego nie ustawiaj go zbyt blisko.




źródło
Kuchnia. Tutaj metalu mamy mnóstwo - ale nie zawsze wykorzystujemy je do dekoracji. Na powyższym zdjęciu metalowe przedmioty są w ciepłej miedzianej barwie. Jak na stylizację stołu nie ma tutaj zimnego szkła, a jest ciepła ceramika.

źródło
Metalowa rama lustra, lampa, kilka dekoracji na komodzie i skrzyneczki na stołku. Trochę sporo tego jak na fragment pokoju, który jest ciepły i przytulny. Metalowe przedmioty pracują tutaj z ciepłymi kolorami, a także są w ciepłych tonacjach. Wzorzysta zasłona i kwiaty w wazoniku także maja wpływ (spójrz: tutaj).


źródło
 Metalowe pudełka w zielonym kolorze, świecznik i dwa wazony: z czego zauważalny jest na tle wzorzystych obrazów jedynie złoty metal.


źródło
 Metalowe wazy giną w drewnianym "bałaganie".


źródło
Żyrandol, świecznik, metalowe pojemniki, metalowe wstawki w skrzyniach - wszystko to niezauważalne w tej kolorowej bohemicznej sypialni.








Czy zastosowalibyście się do powyższych zasad kupując teraz kolejną metalową dekorację? 

Pewnie nie, bo jak wiecie z życia, to wszystko przychodzi samo od siebie i jest proste jak bułka z masłem.  Uważajcie jedynie na srebro... ale przecież chłodne pomieszczenia też można lubić,.





A jak u Was z metalowymi przedmiotami w domu?
Ja zauważyłam, że mam ich bardzo mało, choć na oglądanych przeze mnie inspiracjach są dość często.


Pozdrawiam,
Patrycja


31 komentarzy:

  1. Hej! Zgadzam się z Tobą:)I też nie mam ich za dużo, ale coś tam mam... i wiem, że w sypialni (bo akurat o nią tu chodzi) będzie tego więcej. W kolorze miedzi mam lampę i jakiś świecznik i coś tam jeszcze, ale marzy mi się pudełko na bizuterię i może jeszcze coś bardziej wyrafinowanego???W każdym razie za jakis czas pokażę na blogu tę moją sypialnię...Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok to czekam na Twoją sypialnie :) Jestem ciakawa jak te metalowe cudeńka się w niej odnajdują :)

      Usuń
  2. Mojej siostrze na pewno spodoba się Twój dzisiejszy post! już wysyłam jej linka!
    Ona lubi takie dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie przedmioty pokazane na zdjęciach znajdują się w angielskim sklepie http://www.maisonsdumonde.com Może będzie chciała szerzej obejrzeć taka ofertę i zainspirować się niektórymi przedmiotami lub stylizacjami :)

      Usuń
  3. Ja też mam mało metalowych dodatków w domu!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się metal w ogóle nie podoba... Ja lubię takie dodatki, które mogę kilka razy dziennie dotknąć, wziąć w rękę, a metal kojarzy mi się z zimnem przy styczności ze skórą. Też jakoś mi się tak biednie kojarzy... O wiele bardziej podoba mi się drewno czy ceramika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, niestety niektórych metalowych przedmiotów nie da się uniknąć w domu. Mam na myśli akcesoria kuchenne, czy często haczyki w przedpokojach. Obecność drewna przy tych przedmiotach całkowicie zmienia tok myśli na ich temat :)

      Usuń
  5. Ładne inspiracje :) Powiem Ci, że na tych zdjęciach które wybrałaś, rzeczywiście ten metal dodaje ciepła i elegancji :) Mi się podobają miedziane dodatki, ale jeszcze się powstrzymuję, przed wprowadzeniem ich do wnętrz - myślę, że to tylko kwestia czasu, jak znajdę coś bez czego nie wyjdę ze sklepu, to się zacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się napaliłam na kilka metolowych dodatków, ale wciąż ich u mnie nie ma.

      Usuń
  6. O widzisz a ja się boję metalowych elementów dekoracyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to może jednak kilka porad Cię przekona :)

      Usuń
  7. Bardzo inspirujący post! Przyznaję, ze odczarowałaś dla mnie metal :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie unikam metalowych dodatków. Lubię je ale nie w nadmiarze, raczej jako mały akcent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że metal może czasem też zwracać na siebie uwagę, ale właśnie nie w nadmiarze :)

      Usuń
  9. Ja w swoim pokoju mam sporo metalowych rzeczy , lusterko, łóżko piętrowe i ramki. Pokój mam w chłodnych kolorach , na jednej ścianie mam tapetę w paski (niebiesko, czarno , siwa) a moja druga ściana jest pomalowana na szaro :)
    Ładne inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już sobie próbuję wyobrazić. Ale mimo wszystko, ważne, żebyś to Ty się w nim dobrze czuła :)

      Usuń
  10. Bardzo lubię metalowe dodatki, tworzą fajny klimat. Dobrałaś świetne inspiracje, co niektóre wnętrza biorę w całości, mega :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam też w domu parę metalowych rzeczy ale raczej nie służą do ozdoby ;).

    Tak sobie myślę, że jakbym miała wybrać coś drewnianego czy metalowego, to raczej wybrałabym pierwszą opcję.

    Jednak zdjęcia podobają mi się :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak drewno jest bardziej popularne i nic w tym dziwnego skoro wnosi do domostw ciepło samą swoją obecnością :) Z metolowymi przedmiotami trzeba bardziej ostrożniej.

      Usuń
  12. piękne te Twoje propozycje :) bardzo stylowe

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie w domu nie ma za wiele metalowych dekoracji. Ale masz rację, że jest to fajny pomysł, tylko trzeba bardzo uważać na odcień, żeby nie "oziębić" wnętrza, ale też nie zrobić sobie barokowej kapliczki. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. fajne te dodatki :) one robią często całą robotę we wnętrzu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Strasznie mi się podobają metalowe ozdoby! Chciałabym mieć takie w domu i chyba coś zacznę myśleć nad tym bo już mam wizję :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne inspirujące zdjęcia, przede mną nowe wyzwanie, tak myślę sobie, ze wiem czego chcę, ale dobrych rad nigdy za wiele :) Bardzo podobają mi się dodatki z metalu, na pewno wprowadzę je do wystroju wnętrza.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Teraz miedziane dodatki w modzie, bardzo mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Sama lubię kupować metalowe dodatki, nadają wnętrzom charakteru.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...