niedziela, 13 listopada 2016

Jak odnaleźć swój własny styl


Przegadasz czasem inspiracje wnętrzarskie w internecie i podoba Ci się jakiś konkretny styl? Ale kiedy odwiedzasz przyjaciółkę, całkowicie inne oblicze jej wnętrza także wpada Ci w oko? Wchodzisz do sklepu, a wynosisz z niego przedmioty w jeszcze innym gatunku? Jeśli masz trudności z tym jak podążać w tym samym kierunku urządzając swoje wnętrze - zapraszam.

źródło


Wprowadzając się do nowego mieszkania czy domu i urządzając je od początku wydaje się to być prostsze. Kupujemy przedmioty w jednej tematyce i wszystko ze sobą pięknie współgra. Chyba, że urządzanie rozciąga się w czasie, a my ciągle zmieniamy zdanie. Co zrobić, jeśli co chwile podoba nam się coś innego, na co i jak, się w końcu zdecydować?



Aby odpowiednio przeanalizować swój własny gust, rozsiądź się zrelaksowany wygodnie na kanapie (możesz zaparzyć sobie kawkę lub herbatkę jeśli chcesz) oraz zanotuj w notesie odpowiedzi na kilka przykładowych pytań:

  • Co lubisz kolekcjonować? (obrazy, figurki, zdjęcia, zegarki)
  • Co Cię interesuje?
  • Co przyciąga Twoją uwagę? - jakie motywy, kolory, lub jakich nie lubisz
  • Pomyśl także o tym jaki jest Twój ulubiony film i dlaczego - to także może okazać się pomocne.

Pomocne może być także rozważenie kilku opcji: 
  • Jaki jest Twój budżet?
  • Czy jest jakiś wyznaczony termin?
  • Czy ktoś jeszcze powinien podjac z Tobą decyzję?
  • Jak chcesz użyć tę przestrzeń, jaką historię, chcesz nią przedstawić?
  • Co potrzebujesz zakupić?
  • Co musi zostać wymienione?


źródło



Nie możesz wiedzieć, jaki styl we wnętrzu lubisz, póki go nie zobaczysz, dlatego przeglądaj magazyny wnętrzarskie, książki, katalogi, blogi, internet, muzea czy sklepy. Najprościej będzie jeśli powycinasz z gazet i katalogów rzeczy, które Ci się podobają, pomoże Ci to zobrazować swój własny styl. Metoda ta to tak zwane wykonywanie moodboardu, czyli tablicy nastrojów. Do wycinków z gazet dołącz inne przedmioty, które Ci się podobają: wykorzystaj próbki tkanin, farb,kartki pocztowe czy pamiątki z wakacji. Wszystkie przedmioty przeznaczone na moodboard trzymaj razem, aby widzieć jak one ze sobą współgrają.




Przy ostatecznym wyborze, w którym podążać kierunku urządzając swoje domostwo - nie myśl, nie losuj jednego spośród kilku ostatecznych wyborów, po prostu spróbuj to poczuć, postaraj sobie wyobrazić siebie w danej stylizacji wnętrzarskiej i zastanów czy tak Ci się będzie dobrze żyło.
Warto przeglądać blogi w poszukiwaniach oryginalnych wnętrz blogerów, może odnajdziesz w tym coś swojego i podsunie Ci to ciekawe pomysły, na rozwiązania w Twoim domu. Zabierając się za aranżacje pomieszczenia przemyśl lub wyznacz początkowo jaki jest punkt centralny tego miejsca, może to być okno, kominek lub postawiona przez Ciebie oryginalna kanapa lub udekorowana ściana. Następnie postaraj się wybrać ulubiony styl mebli oraz kolorystykę jaka Cię inspiruje.
Jeśli zastanawiasz się nad odpowiednim doborem tapety, przypnij do ściany próbkę wybranego przez ciebie wzoru i pozostaw na kilka dni, w ten sposób sprawdzisz jak kolor i tekstura odmieniają wnętrze i czy w 100% chcesz się zdecydować na ten wybór (mam nadzieję, że w Polsce można pobrać próbkę tapety?).



Pamiętaj, aby podążać za  własnym instynktem - on Cię nie zawiedzie. Być szczery sam ze sobą w tym wywiadzie na temat własnych preferencji. Twój dom jest doskonałym miejscem na dekoracyjne eksperymenty, jeśli możesz sobie pozwolić testuj w nim rożne style i zdecyduj, w którym z nich czujesz się najlepiej. Szukając własnego stylu jesteś po trochę projektantem własnego życia, własnej przestrzeni, w której masz się relaksować, odpoczywać, nabierać energii, spędzać dobrze czas z rodziną i z przyjaciółmi. Jest to więc trudna praca, bo Twoje wybory moga być krytykowane przez najbliższych, ale nie zapominaj o tym, że to jest Twój dom i Twój gust, a o gustach się podobno nie dyskutuje ;).



źródło




Jaki jest Wasz styl? 
Co lubicie we wnętrzach najbardziej? 
Jak odnaleźliście własny kierunek działania?


Pozdrawiam,
Patrycja


Post powstał przy pomocy wiedzy zaczerpniętej z książki "Decorate" autorstwa Holly Becker i Joanny Copestick

15 komentarzy:

  1. Podoba mi się ten post :)
    Choć szczerze mam problem z odpowiedzią na niektóre pytania :)
    Podoba mi się dużo, różnych i w sumie skrajnych stylów :) /najbardziej to chyba mi się pdooba scandi z kolorem, a nawet tęczą kolorów - brzmi pewnie dość dziwnie, ale jak się popatrzy na moje mieszkanie, albo wniknie w moją głowę, to można się przekonać, że każde pomieszczenie jako podstawa to scandi, a potem moje dodatki - czyli odnowione przeze mnie meble, kolory, moje małe kolekcje, moje szycie i moje DIY :) Tak to lubię i moi mieszkańcy (w większości) też :) Żałuję tylko, że nie mam niekończącego się budżetu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba każdy sobie marzy: niekończący się budżet. Pomyśl jednak ile udało Ci się zaoszczędzić pieniędzy dzięki całej włożonej Twojej pracy w te wszystkie przedmioty! Żyjecie w raju, który sama tworzysz - to miłe :)

      Usuń
    2. Coś w tym jest :) Dodatkowo jak się samemu zrobi, to bardziej cieszy niż kupne - no chyba że się kupi po naprawdę atrakcyjnej cenie, to też frajda :) Także nad budżetem pracuję i dalej tworzę ;)

      Usuń
  2. Pomysł z wycinaniem z gazet i stworzenie z tego tablicy, która będzie wskazówką w zakupach, jest super. Zawodowcy pewnie tak robią, ale ja na to nie wpadłam niestety. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również. Dopiero potem przejrzałam gazety w poszukiwaniu, tego co ja lubię i w końcu mnie oświeciło, że mimo wszystko niebieski, kobalt czy granat (ogólnie odcienie niebieskiego) najczęściej wpadają mi w oko. Zatrzymuję się też przy wnętrzach oryginalnych i odważnych, a moje z pewnością takie nie jest, bo zawsze panikuję i stawiam na neutralność. Spróbuj, może i Ty się zauważysz jakieś wnioski :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ja odnalazłam swój własny styl, to takie pomieszanie...trochę skandynawskiego, trochę loft, trochę shabby :D Mam tylko jedno założenie - czasem wolę pomyśleć zanim kupię do domu kolejny nie pasujący dodatek, a może spróbować zrobić coś samodzielnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto przysiąść do tematu i przed szałem zakupowym zastanowić się co tak naprawdę my lubimy, w jakich kolorach, materiałach czujemy się dobrze...Tablice inspiracji są fantastycznym sposobem na zwizualizowanie sobie naszej przyszłej przestrzeni. Jednym słowem warto czytać , przeglądać inspirujące zdjęcia czy też blogi:) i pochodzić sobie po ciekawie zaaranżowanych przestrzeniach. Pozdrawiam Karolina

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię przeglądać magazyny z wnętrzami i dzięki temu trafiłam na tapetę, która kiedyś mi się spodobała i potem o niej zapomniałam. Problemu z urządzaniem jakoś nigdy nie miałam, zwykle jak widzę jakąś rzecz to wiem czy będzie mi pasować czy mi się tylko podoba.
    Największy problem miałam i pewnie nie raz będę mieć z wyszukaniem idealnej farby do pokoju, zawsze jakaś mi się wymarzy, a potem albo się irytuje bo są pośrednie albo muszę zmieniać wizje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukiwania czegoś konkretnego zazwyczaj są najtrudniejsze, bo nie rzadko nie da się nagle tego w sklepach znaleźć.

      Usuń
  6. Ciekawy post;)Lubię zajrzeć do magazynów wnętrzarskich, pobuszować w internecie. Wiem jedno- że nie zawsze to co mi się spodoba do mnie pasuje i do mojej osoby. Mój styl jest pomieszany, ale myślę, że nic się bardzo ze sobą gryzie, choć nie mnie to oceniać. Ważne,żeby była jakaś myśl przewodnia w całości. Bo to,że np. coś mi się spodoba w stylu np. prowansalskim , to ok, lubie mieć jakiś akcent, ale żebym tak robiła cały dom, to już nie, bo wiem, że mnie to totalnie przytłoczy. No i kolejna sprawa - jeśli nie jest się singlem, to trzeba brać zdanie swojej połówki, bo nie może być tak,że ja uwielbiam minimalizm, a on retro i jest po mojemu, bo on nie ma nic do gadania...tu trzeba też poszukać i dojść wspólnie do kompromisu;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, z tą drugą połówką czasem jest się ciężko dogadać co do stylizacji. Co do mieszaniny styli - jestem za - wtedy zawsze powstaje cos ciekawego, choć zdania pewnie są podzielone.

      Usuń
  7. Podoba mi się wiele stylów. U siebie staram się być wierna jednemu ale strasznie mnie korci aby go kiedyś zmienić całkowicie, odwrócić wszystko o 360 stopni. Ale jest to trochę ryzykowne, no i kosztowne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Eh chęci jest dużo - gorzej z budżetem! :)
    Ja idę w retro - PRL <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawe wnętrze ;) nowoczesne takie w sam raz w moim stylu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...