wtorek, 28 lutego 2017

Brugia - miasto ze średniowiecza

Zazwyczaj pytanie pada "morze czy góry", ale czy zdarzało Wam się zwiedzać miasto? Pewnie tak - a to wycieczka do Warszawy, Krakowa czy Wrocławia... Może ktoś coś polecił - i jechaliście pochodzić po mieście lub prosto w konkretne miejsce w danej mieścinie. Lubicie zwiedzać miasta?
Kilka lat temu kiedy jechaliśmy samochodem z Polski do Wielkiej Brytanii zahaczyliśmy z mężem o Lipsk, by odwiedzić naszą koleżankę. Następny dzień był przeznaczony cały na trasę na prom. Dlatego, że jechało się całkiem dobrze, zostało nam popołudniu jeszcze sporo godzin wolnych i takim oto przypadkiem zjechaliśmy do Brugii.



Brugia jest to miasto usytuowane w Belgii. Wybrał je mąż, bo zna jakąś drużynę piłkarską z tego miasta i tylko to zdecydowało o tym, że się tam zatrzymaliśmy. Byłam oczarowana tym miastem, głównie tym jakie jest piękne poprzez swoją średniowieczną zabudowę! Zobaczcie zdjęcia. Czyż te kamienice nie są wspaniałe? Na większości z nich widniały roczniki ich powstania, sięgające nawet XII wieku!

















O Brugii poczytałam sporo później. Muszę przyznać, że nie raz zwiedzałam przypadkowe miasta, ale to zapadło mi w pamięci na długo. Prawdopodobnie już nigdy tam nie będę, a Wy też specjalnie tam nie pojedziecie, ale może przypadkiem w okolicach się znajdziecie, to polecam z całego serca, jeśli tylko lubicie zwiedzać miasta. O atrakcjach w Brugii nie wiem nic, ale z pewnością coś się znajdzie.


Brugia jest nazywana flamandzką Wenecją, ze względu na swoją historyczną sieć kanałów. Miasto radziło sobie dzięki gospodarce morskiej, handlem suknem czy importem zbóż i win. Dawniej funkcjonowało głównie dzięki handlowi i bankowości, jego świetność przypadała na wiek XIII i XIV. W późniejszych czasach Brugia straciła na swojej świetności, głównie na rzecz innych belgijskich miast. Odzyskała ją dopiero w XIX wieku stając się miastem turystycznym, ostatecznie dawna sław powróciła dopiero w XX wieku, a w 2002 roku Brugia została wybrana Europejską Stolicą Kultury. Średniowieczna zabudowa miasta zachowała swoją historyczną strukturę, która rozwijała się przez stulecia, a architektura gotycka jest znaczącą częścią miasta.




Jakie miasta gorąco polecacie, by je odwiedzić?

Europejska Stolica Kultury - miasto w Europie, wybrane przez Unie Eropejską na okres jednego roku, w którym może zaprezentować życie kulturalne miasta i kraju. W 2016 roku był to Wrocław, Kraków w 2000.

Inne miasta wybrane na Europejską Stolicę Kultury w pobliżu Polski:
Wilno - Litwa
Koszyce - Słowacja
Praga - Czechy
Pilzno - Czechy
Zachodni Berlin - Niemcy
Weimar - Niemcy


Miłego dnia,
Patrycja

14 komentarzy:

  1. Na Twoich miastach widać, że miasto ma klimat;) Uwielbiam takie miejsca, z duszą;) Ja polecę Ci Pragę, dla mnie jest to najpiękniejsza stolica w Europie, serio, tak właśnie jest. Zresztą gdy rozmawiałam z ludźmi, którzy często podróżują, to Praga robi wrażenie. Paryż to jakaś masakra....Brudny i śmierdzący, jakość toalet powala z nóg i to w złym znaczeniu tego słowa;) Jak to stwierdziła moja koleżanka, która marzyła o romantycznej wycieczce do Paryża i w końcu się wybrała: "robi wrażenie, ale tylko nocą" i ja się z nią zgodzę;( A ostatnio zauroczył mnie Gdańsk;)Serio jest piękny i ma klimat! I te wąskie uliczki, piękne kamienice, stary port, bliskość morza...Wszyscy poczuliśmy się jak w starcy czasach;) Niestety nie trafiliśmy w Gdańsku do dobrej knajpy na porządne jedzenie, o cenach nie wspomnę...ale na pewno gdzieś jest miejsce do którego warto zajrzeć, tyle, że nam póki co nie było dane....Jednak na pewno wybierzemy się tam jeszcze;)Na pewno nie w tym roku, choć córcia bardzo mnie namawia, ale ja z mężem na razie nie widzimy w tym roku takiej opcji. byłaby to jakaś męczarnia...Dlatego w tym roku - wakacje w domu, może najwyżej jakieś krótkie wycieczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Pradze także słyszałam już opinie, że jest najpiękniejsza. Byłam tam z dwa razy i chętnie pojechałabym ponownie. Nie mam jednak porównania do innych stolic. Co do Gdańska również chciałabym odwiedzić, mam niestety daleko z południa Polski, przez co... pewnie prędzej zajadę do Pragi hehe :)

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia, rzeczywiście oddają klimat tego miasta. Az chce się tam być, pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała wycieczka! Piękne zdjęcia!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dzisiaj mam ochotę kiedyś tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. have been there once. Beautiful place!

    OdpowiedzUsuń
  6. oczywiscie,niejeden raz zwiedzaliśmy miasta:) ale w Belgii jeszcze nie byliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne miejsce na spacer...takie przypadkowe miejsca czasami naprawdę potrafią zaskoczyć

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie spontaniczne wypady i włóczęgi po ciekawych miastach. Moje serducho zostało wiele lat temu w Budapeszcie. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie świetne widoki! Bardzo zazdroszczę takiej wyprawy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne miejsce i zdjęcia. I świetny pomysł z tym zwiedzaniem "przy okazji". Sama jestem zwolenniczką takich wypadów:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne zdjęcie! Szczerze zazdroszczę wycieczki i wspomnień jakie przywieziesz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Ci Kochana za ten uroczy klimatyczny spacerek. Może kiedyś w realu posnuje się tamtejszymi uliczkami. pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...