piątek, 3 marca 2017

Metamorfoza starych mebli - czy na pewno jest potrzebna?

Czy tylko mi przez ostatnie miesiące / lata obijają się o oczy piękne metamorfozy starych mebli? Trzeba przyznać, ze ludzie są kreatywni i mają świetne pomysły! Jak za taką przemianę się zabrać, jakich materiałów używać, czym malować i pokrywać powierzchnie można poczytać już w niejednym miejscu. Jest tego na prawdę mnóstwo. 
A co gdyby mebel nie został przerobiony? 
Czy stare wyposażenie nadaje się do nowoczesnych wnętrz?

źródło


źródło

źródło

źródło

źródło

źródło


źródło

źródło


Dzisiejsze sklepy mają do zaoferowania już niejeden mebel prezentujący się niczym sprzed 50-ciu lat, a data ich produkcji jest przecież całkiem świeża. Z meblami tak właśnie można, albo stare przerobić na nowe, albo stworzyć coś starego na nowo, ale innym, ciekawym przykładem jest motoryzacja. Każdy bogacz może kupić sobie Porsche, Ferrari i inny taki tam tani samochód, przecież są produkowane prosto dla nich. A zastawialiście się kiedyś skąd ludzie posiadają samochody sprzed półwiecza? Ile trzeba mieć na to pieniędzy? No nie mów, że wiesz, gdzie taki kupić?! 
Kto będzie większym bogaczem ten z Fordem z lat 50 czy z Porsche 2016?
Piję do tego, że nowy samochód, może kupić sobie każdy kto tylko ma pieniądze, ale jeśli chodzi już o antyki to takich konkretnych modeli jest już tylko określona ilość na świecie. Czy z meblami jest tak samo? Nie do końca.
A to tylko dygresja taka...



Sama pochłonęłam się w przemiany i metamorfozy wyposażenia wnętrz. Myślę, że kiedy meble są wyraźnie zniszczone warto je odnowić i dać im drugą szansę, ale jeśli prezentują się w dobrym stanie, może niech te stare farby i lakiery jeszcze na nich pozostaną?  Przecież prezentują się całkiem dobrze w odpowiednim zestawieniu z innym wyposażeniem, przede wszystkim tym bardziej nowoczesnym, nieprawdaż?
Co Wy sądzicie na ten temat?



Pozdrawiam i miłego weekendu życzę,
Patrycja


23 komentarze:

  1. Lubię stare meble. Marzy mi się taka przestrzeń, w której mogłabym poszaleć z tego typu meblami. Na przykład rustykalna kuchnia z pięknym kredensem ( takim jak był kiedyś u mojej babci) i dużym, ciężkim drewnianym stołem. Myślę, ze przy odnawianiu starych mebli dobrze zachować rozwagę. Czasami widzi się takie mocne przerabianie starych mebli, tak że właściwie potem wszystkie są białe, takie same i ciężko je odróżnić od mebli z IKEA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, gdzieś musi być ten złoty środek przy renowacjach. Często jednak ciężko go uchwycić, by dobrze wszystko skomponować. Przesadzamy z metamorfozami, ale ważne by ich nie żałować ;)

      Usuń
  2. I also like old furniture

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. They ara almost always look pretty good :)

      Usuń
  3. Bardzo mi się podoba połączenie starego z nowym. Stare meble bez jakichkolwiek przeróbek są teraz bardzo na czasie. Fajnie prezentują się w nowoczesnych wnętrzach. Myślę, że otoczenie w jakim się znajdują jest bardzo ważne, bo czasami jest tak, że taki mebelek wprowadza nam jakiś nieład i trzeba go trochę "podrasować" aby fajnie komponował się z całością. Lubię np. komody , w których pomalowano tylko niewielką część mebelka, szufladę lub drzwiczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się, że metamorfozy, w których mebel ma jeszcze gdzieniegdzie swoją "starą karoserię" są znacznie ciekawsze :)

      Usuń
  4. Mi marzy się taka toaletka antyczna , fajnie wyglądają połączenia mebli nowoczesnych z tymi wiekowymi , bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszelakie toaletki mają swój urok :) W szczególności dla kobiet ;)

      Usuń
  5. Powiem Ci, że z meblami tez już tak trochę jest :) Mam krzesła patyczaki z dziurką - i troszkę na nie czekałam, bo był problem z dostępnością - to co stare, kiedyś się skończy, nowe zawsze można "doprodukować" ;) Wszystkie stylizacje, które pokazałaś są cudne! :) Ostatnio właśnie spodobało mi się wydobywanie z mebli ich starego piekna i to zrobię w pokoju dzieciaków - a przynajmniej bardzo bym chciała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też chodzą po głowie projekty związane ze starymi mebelkami. Niestety nie mam na razie możliwości próbowania swoich sił :) Jak tylko coś u Ciebie się zmieni daj znać i pokaż fotorelację ;)

      Usuń
  6. szafka w łazience jest rewelacyjna. Też mam taki plan łazienkowy w nowym domu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też mi się spodobała, bardzo - bardzo. Osobiście mam jednak mieszane odczucia co do mebli w łazience... Musze kiedyś po prostu spróbować i mieć to doświadczenie za sobą :)

      Usuń
  7. Uwielbiam łączyć stare z nowym;)Choć stare nie zawsze sie nadaje...Ale jeśli już się nadaje i jest w świetnym stanie to warto go odrestaurować tak tylko delikatnie. Powiem Ci,że my wdepnęliśmy w niezły bajzel....Mamy po starszej córeczce łóżeczko w bardzo dobrym stanie, tylko w kolorze wenge. I tu jest zonk. Bo nie pasuje nam ono do niczego. No więc co? Mąż zabrał się za szlifierkę i malowanie łóża dla drugiej księżniczki. Na razie wygląda to gorzej niż źle, ale jutro będzie druga część naszej łóżeczkowej przygody i zobaczymy co z tego wyjdzie...Oby wyszło coś;)Bo na tym etapie wygląda to źle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups, nie zauważylam i pisalam z konta mojego "M"....

      Usuń
    2. Oj pewnie dużo pracy. Już wyobrażam sobie szlifowanie szczebelków... Dacie radę, efekty finalne zazwyczaj zawsze są bardzo zadowalające, a praca nad meblem podsuwa wiele wątpliwości. Trzeba przebrnąć. Powodzenia

      Usuń
  8. Właśnie nie wiem... mam stół po dziadku.
    Przygotowałam go do malowania - zalepiłam dziury, ubytki... wyszlifowałam i utknęłam.
    Bo tak mi się podoba taki jaki jest staro drewniany i jakoś nie mam serca go przemalować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam ten sam problem ze stolikiem konsolą. Jednak drewno i tak musiałbym czymś zabezpieczyć, więc dzięki temu ukończyłam projekt tak jak był planowany. Mimo wszystko te surowe drewno utknęło w pamięci :)

      Usuń
  9. Myślę, że stare meble mozna w jakis sposob dopasowac do danego wnetrza :) np. za pomoca poduszek, obrazkow i innych rzeczy, tak, by całość wygladala dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślę, że bywa i z tym ciężko, ale ktoś kto ma ten fach w ręku/wyobraźni, w mig sobie poradzi :)

      Usuń
  10. Mnie również podobają się stare meble. Można je odnawiać, ale jeżeli są w dobrym stanie to najlepiej zostawić takie jakie są. Niestety wcale nie łatwo jest zdobyć stare meble w dobrym stanie, dlatego też z myślą o urządzaniu wnętrza rozglądam się za nowymi meblami stylizowanymi na stare:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tutaj jest ta alternatywa, że teraz mnóstwo tych starych-nowych mebli :)

      Usuń
  11. uwielbiam starocie :) i lubię je odnawiać, ale w taki sposób, by nie straciły swojego charakteru...przebarwienia, sęki czy małe ubytki dodają tylko uroku...są jak zmarszczki na twarzy człowieka. Zbyt duży lifting nie służy ani jednym, ani drugim-tracą wyraz...i to coś. Ale to prawda, że jest coraz mniej dobrze zachowanych staroci i wtedy mebel jest skazany na gruntowną odnowę. Eh temat rzeka... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami stare meble potrzebują renowacji ;) Jeśli jest to z prawdziwego drewna warto inwestować w tak piękne starocie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...