piątek, 12 maja 2017

Stare wnętrza mogą zostać stare... O tym jak można zatrzymać czas

Stary dom lub stare mieszkanie można zmienić nie do poznania, nadać wnętrzu przytulny i nowoczesny charakter zachowując przy tym "stare" elementy sprzed remontu. A może by tak stare wnętrze nadal pozostało stare? Czy odrapane ściany, stare, wzorzyste tapety nadal mogą wyglądać dobrze? Świat sprzed dawnych lat, ale w kolorze? Zatrzymanie czasu?
Czy można zamieszkać w świecie jak z bajki?

źródło


Dziś chcę przedstawić kilka inspiracji vintage, które charakteryzują się głównie ciekawą oryginalnością, odważnym kolorem, inne wzornictwem, a jeszcze inne umeblowaniem. Przedstawiają sobą raczej baśń, w której żyją realni ludzie. Podłogi w takich domach lub mieszkaniach często pozostają drewniane, ściany odrapane lub pokryte wzorzystymi tapetami i to nie tylko na jednej ścianie. Drzwi są stare, antyczne, najpiękniejsze są dla mnie te dwuskrzydłowe, najczęściej białe, ale jak zobaczycie pięknie prezentują się także w odważnych kolorach. Na ścianach pojawiają się proste obrazy w pięknych antycznych ramach. Stare lustra mogą sugerować wrota do innego świata. Wnętrza te przypominają dawne odległe życie, czy to wakacje w babcinej chacie z lat dzieciństwa, czy lata 30. ubiegłego wieku.

Trochę nawiązuje do jednego z poprzednich wpisów, bo ponownie powtarzają się kwieciste wzory na ścianach, ale głównie chodzi o to jak te wnętrza są oryginalne. W XXI wieku oczekujemy nieco nowoczesności, podążamy za modą, gonimy zachód, pragniemy wykorzystywać i uczyć się coraz to nowszych innowacji technologicznych, a gdyby tak istniał wehikuł czasu!  A gdyby w nim zamieszkać?
Oto jedna z dróg na kreatywność.





Najpierw chciałabym pokazać Wam dom Ani. Zapraszam Was również na jej bloga mojeaniutkowo.blogspot.co.uk oraz do śledzenia na instagramie. Jej dom jest bardzo kolorowy, energiczny i oryginalny.

1 / 2 / 3



Zajrzyjcie także na instagram thedarlings_
Jade i Alex przedstawiają ich rodzinne życie kreujące się na piękny i oryginalny styl. Bardzo odważnie.

1 / 2 / 3 / 4




Poniżej fotografia: Lina Östling blog i instagram i stylistka: Johanna Flyckt Gashi blog i instagram

1 / 2



A na koniec miało być kilka ujęć Sofii Mokkasin, ale nie otrzymałam odpowiedzi, w sprawie publikacji jej kilku zdjęć, więc pozostaje mi Was odesłać na jej bloga i instagrama. Może kiedyś jeszcze uda mi się wrzucić u mnie jakieś jej zdjęcia, bo szczerze mówiąc uwielbiam je! A także jej dom! To właśnie na podstawie jej fotograficznej dokumentacji  zostałam zainspirowana starymi wnętrzami.

Wielu ludzi już od tego ucieka, dąży do nowoczesności, przez co przeszłość zostaje za nami, a jak widać na wszystkich powyższych fotografiach, można umieć tak żyć, jest pięknie i kolorowo. Dziś większość też podąża za wnętrzarskimi trendami, ale one się co chwile zmieniają, więc bardzo spodobały mi się te oryginalne stylizacje na codzienność. Pomysłowo i na długo.


Kilka lat temu, kiedy byłam na tygodniowym wypadzie w Oslo, udało mi się "zaliczyć" wizytę w domu Norwegów. Mogłabym o nim powiedzieć "baśniowy dom". nie pamiętam wielu szczegółów, ale zapamiętałam głównie drewno, różne tkaniny, głównie koronki i dbanie tych Norwegów o ekologie. Pamiętam też, że na piętrze sypialnia była cała w bieli, na łóżku wiele warstw pledów i narzut, pokój dziecięcy kolorowy, a w nim niemal wszystkie zabawki drewniane, stare jak za dawnych, dawnych lat. Parter był bardziej kolorowy, podłogi z prawdziwych desek były albo czerwone albo zielone w zależności od pomieszczenia. Dom miał kilka pomieszczeń przechodnich, dwie klatki schodowe, a nawet przechodnią łazienka, przez co cały wydawał się być labiryntem. Bryła domu niczym z filmu i wielki, tak na prawdę zwykły, ogród, gdzie suszyło się pranie na sznurkach, hamak i dzieciaki bujające się na huśtawce powieszonej na drzewie. A nieco dalej stawek, który mijało się z daleka wjeżdżając na posesję.

Nie umiem tego tak na prawdę dobrze opisać.
Wtedy czułam się jak w innym czasie.

Takie miejsca zapadają w pamięci! 




Co o tym myślicie? Oryginalnie i odważnie prawda?
Czy umielibyście się zamieszkać w wehikule czasu? Co byście zmienili?


Miłego weekendu,
Patrycja

21 komentarzy:

  1. Cudownie inspirować się takimi wnętrzami! :)
    Uwielbiam taki podglądać !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, są bardzo inspirujące i oryginalne :) Nieprzeciętność!

      Usuń
  2. Ja zdecydowanie odnalazłabym się w takich wnętrzach :) Lubię takie klimaty - choć osobiście wolę łączyć stare z nowym :) Tak jest idealnie - w moim odczuciu oczywiście :)
    Trzeba przyznać, że te wnętrza są bardzo ciekawe i urocze - warto podpatrzeć coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością inspirują, a każdy musi urządzić się według własnych upodobań, by czuć się w domu dobrze :)

      Usuń
  3. Najważniejsze to by wszyscy domownicy dobrze się czuli w takim miejscu. Ja lubię domy gdzie stare miesza się z nowym. Te wnętrza, które pokazujesz są fajne. Oprócz tych odrapanych ścian - to już nie moja bajka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, a te wnętrza z pewnością nie są w typie mojego męża... eh. Odrapane ściany to tylko tymczasowo bym zaakceptowała, chłodne się wydają.

      Usuń
  4. Lubię stary styl, ale niekoniecznie z odrapanymi ścianami.:)
    Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne są takie miejsca z historią :)
    Ale faktycznie muszą być zadbane.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne przykłady. Ludzie często niepotrzebnie, na siłę ze starego i stylowego, próbują zrobić nówkę. Najgorsze jest to, że gipsokartonem i innymi imitacjami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Jednak oni uważają, że robią coś odpowiednio, dla innych będzie to zwyczajne niszczenie. Nie mam nic przeciwko jeśli urządza się dom dla siebie, bo ważne aby czuć się w nim dobrze.

      Usuń
  7. Mnie się podoba, stare przedmioty i wnętrza mają niesamowity urok i charakter, szczególnie jeżeli urządzone są z gustem:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię we wnętrzach stare przedmioty, które wprowadzają odpowiedni klimat. Można się całkiem fajnie zainspirować tym co pokazujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne wnętrza. Kiedyś spotkałam się z opinią, że Norwedzy mają bardzo przytulnie i klimatycznie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak, ale też jestem pewna, że nie wszyscy :) Ważne byleby się w nich dobrze czuli. Tak samo my Polacy, dużo można mówić o polskich wnętrzach, bo są przecież bardzo różnorodne. I ponownie ważne jest, żebyśmy się osobiście w nich dobrze czuli :)

      Usuń
  10. najbardziej podoba mi się dom Ani ;) mój styl:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hello ! just an invitation to join us on "Directory Blogspot" to make your blog in 200 Countries
    Register in comments: blog name; blog address; and country
    All entries will receive awards for your blog
    cordially
    Chris
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Hello ! just an invitation to join for the community. This allows you to promote your website and publish articles
    https://plus.google.com/u/0/communities/109662684129677096983

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś byłam fanką takich wnętrz obecnie wolę nowoczesne lofty ale te niebieskie drzwi nadal mam przed oczami

    OdpowiedzUsuń
  13. oryginalnie i odważnie...ja bardzo lubię wnętrza w takim stylu, bardzo dobrze się w nich czuję.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie miejsca. Uważam, że mają duszę. Świetne kolory. Pozdrwawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Bajkowe wnętrza...Norwegom zazdroszczę ich dbałości o ekologię, u nas z tym kiepsko. Ostatnio byłam w lesie, trafiłam na hałdy śmieci, normalnie płakać się chce :-(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...