poniedziałek, 18 września 2017

Okna dachowe – czy rolety to dobre rozwiązanie?



Temat tkanin we wnętrzach poruszałam już kilka razy. Przyciągają ludzkie oko, nadają wnętrzu ciepła, komfort i osobowość. Na przykład dobrze dobrane zasłony mogą podnieść elegancję pomieszczeń i choć minusem takiego typu tkanin jest to, że zabierają objętości pomieszczeniom to w moim odczuciu nadają wnętrzu przytulności i wykwintności.
Po odwiedzinach u szwagierki zaczęłam rozmyślać o pokojach na poddaszach. Tam okna to najczęściej płaszczyzny skośne i zasłony średnio się sprawdzają. Choć jest i na to sposób, mocuje się specjalne pomocne karnisze, które pomagają trzymać tkaniny przy skosach, ale czy nie jest to czasem niekomfortowe? Może wiec można by pójść w inna stronę? Rolety!


źródło


Kiedy brakuje okien dachowych, pokoje na poddaszach często są zbyt mało doświetlone, a kiedy okna dachowe występuję pokoje mogą być zaś zbyt mocno naświetlone i nagrzane, za to z pewnością zyskują więcej przestrzeni. Dlatego warto już na wstępie planowania poddasza przemyśleć wybór odpowiednich okien dachowych. Oprócz ochrony przed mocnymi promieniami słonecznymi należałoby wziąć pod uwagę także dźwięki dobiegające z ulicy i dźwięki odbijającego się o płaszczyznę okienną deszczu. Jeśli jesteś na etapie projektowania poddasza, możesz przejrzeć ofertę okien dachowych firmy VELUX POLSKA. Ich okna dachowe oferują szeroki wachlarz funkcji.


Później można pomyśleć już o dekoracji wnętrza i aranżacji okien, by stały się bardziej przyjazne życiu domowników. Przeglądając inspiracje na zaaranżowanie pokoi na poddaszu, okna najczęściej są puste. Brak w nich parapetów lub innych szczególnych dekoracji. Rzadko pojawiają się w nich zasłony czy wspomniane już rolety. Przez to wszystko pokoje przybierają charakter surowy i chłodny.
Okna takie dobrze wpasują się we wnętrza nowoczesne, tylko czy przedostające się przez okna promienie słoneczne, nie utrudniają życia domownikom? Rolety w przeciwieństwie do zasłon z pewnością nie zabierają objętości pomieszczeniu, a wręcz przeciwnie nadadzą przestronności. Tego typu tkaniny okiennie mają także do spełnienia zadanie, by zaciemnić pomieszczenie lub rozproszyć światło dziennego, a także ograniczyć nagrzewanie się pokoi, stąd ich wybór na rynku jest ogromny, nie tylko pod względem kolorystyki.


Rolety Itzala.pl są niskobudżetową opcją dostępną dla okien dachowych różnych producentów. Spełniają dobrze swoje funkcje i są łatwe w użytkowaniu. Znajdziecie tam także rolety z odpowiednimi grafikami dobrze nadającymi się do pokojów dziecięcych. Rysunki z bajek Disneya spodobają się niejednemu maluchowi. W ich ofercie można namierzyć także markizy do okien dachowych co jest bardzo ciekawą propozycją na letnie upały.

Źródło: www.itzala.pl

źródło
źródło



Jakie dekoracje okien na poddaszu najbardziej się Wam podobają?
W aranżacji okien jestem bardzo przekonana do długich zasłon, ale na poddaszu z pewnością pomyślałabym o roletach.

Pozdrawiam,
Patrycja


32 komentarze:

  1. Kiedyś myślałam, że zasłony to jedyna słuszna opcja, ale teraz mam wrażenie, że tylko mi miejsce zabierają, więc skłaniam się ku roletom nie tylko do okien na poddaszu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja kocham zasłony, nawet jeśli zabierają nieco przestrzeni, za to na poddaszu zasłony (takie jakie lubię) zdecydowanie się nie sprawdzą, więc rolety to bardzo dobre rozwiązanie :)

      Usuń
  2. Rolety to chyba najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o okna dachowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem jak się sprawdziłyby u mojej siostry w pokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądząc po wszystkich komentarzach pod tym postem będzie to dobre rozwiązanie :)

      Usuń
  4. Jak dla mnie na okna dachowe to TYLKO I WYŁĄCZNIE rolety. Pasują idealnie moim zdaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też myślę, że do okien dachowych najlepsze są rolety.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ważny dla mnie temat, bo właśnie dom będzie z poddaszem :)
    I tak sie zastanawiamy czy robić okna w poddaszu czy zwykłe okna ale zrobić taką pomidorówkę.
    mama-urwisa.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamo Urwisa przejrzyj ofertę okien powyższego producenta a także innych dla porównania. Zamiast spojrzeć na typ okna, przemyśl jak takie okno jest zbudowane, jakie posiada właściwości i jakie cele spełnia. Dobranie odpowiednio produktu do swoich potrzeb będzie pomocne w przyszłości :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Rolety w takim miejscu to wybawienie :) Najbardziej i tak podobałyby mi się takie całkowicie zaciemniające pomieszczenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobre rolety dachowe to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na poddaszu okna dachowe plus rolety to najlepsze rozwiązanie :)
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  10. Też u siebie na poddaszu mam rolety, inne rozwiązania w tym miejscu wg mnie nie pasują.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rolety są najlepszym wyjściem moim zdaniem, wyglądają schludnie i się dobrze trzymają.

    OdpowiedzUsuń
  12. oj, ja na poddaszu tez zdecydowanie bym poszła w rolety! :D
    Swietne rozwiązanie :D
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba 99 procent ludzi w oknach dachowych montuje rolety, nie przychodzą mi inne sensowne rozwiązania .

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem zdecydowanie za roletami, słońce przez takie okno bardzo mocno świeci więc czasem jest to nie do zniesienia :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Osobiście podobają mi się okna dachowe, ale nie wiem czy to takie super rozwiązanie. Kiedyś w hotelu wzięliśmy pokój typu studio , który miał bardzo dużo okien plus cztery okna dachowe. Wyglądało to świetnie. Ale w nocy....Masakra...deszcz stukał o te szyby...słońce w w dzień piekło...Jeśli już to rolety, ale zraziłam się;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też wybrałam rolety , bo niby jakie rozwiązanie jeszcze można zastosować?

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne te wnętrza ! Uwielbiam takie ;) super post ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne inspiracje :) Lubię wracać na Twojego bloga po nie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę, że roleta w oknie dachowym to fajna opcja. Co więcej, bez rolety bywa ciężko w słoneczny dzień.

    OdpowiedzUsuń
  20. Moim zdaniem również rolety na oknie dachowym to wręcz konieczność. Chyba, że okno jest od północnej strony to może ujdzie bez.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie mam rolet na oknie dachowym, ale przyznam, że chwilami by się przydały.

    OdpowiedzUsuń
  22. Rolety, bądź żaluzje w zwykłym oknie są bardzo przydatne, natomiast w przypadku okien dachowych są raczej niezbędne. Nie posiadając ich z pewnością utrudnić to może życie - zwłaszcza jeśli dzień jest słoneczny, a nie chcemy mieć gorąco w pomieszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zawsze mi się wydawało że to obowiązkowy element, ciężko jest wytrzymać ze słońcem grzejącym ile się da przez okienko. Nie wyobrażam sobie siedzenia w swoim pokoju bez rolet, najlepsze co może być.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja zdecydowanie wolę rolety, najbardziej to zewnętrzne. Nie dość że chronią przed włamaniem to perfekcyjnie zasłaniają okno i dostęp światła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla mnie to bez różnicy, i rolety i żaluzje mają taką samą sprawność i zadanie. Wg mnie to kwestia gustu.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobra roleta zawsze musi być, nie ma innej opcji. Żaluzje są fajne ale jako dekoracja, praktycznie są do niczego.

    OdpowiedzUsuń
  27. Też u siebie na poddaszu mam rolety, inne rozwiązania w tym miejscu wg mnie nie pasują. Rolety byłyby mega nie praktyczne w tym przypadku.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale fala hejtu na rolety poszła, szok po prostu. Wiadomo każdy woli co tam chce ale rolety nie są aż takie złe jak je malujecie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...