poniedziałek, 11 lipca 2016

Kiedy pada deszcz

Są czasem takie sytuacje w życiu, kiedy nie wolno się nam  przemęczać, a nawet lądujemy w szpitalu. Boimy się zrobić cokolwiek, aby samemu sobie nie zaszkodzić i myślimy, że zaraz umrzemy z nudów. Jak spędzić czas na leniuchowaniu w domu?




Lista 20 rzeczy jakie można robić 
kiedy w życiu lub za oknem pada deszcz




1. Rysowanie, malowanie czy nawet przerysowywanie - ołówki, kredki, pastele, farby a może kawa? Na papierze, na szkle, ceramice, a może na tkaninie?

2. Zawsze można też kupić dla siebie gotowe kolorowanki i te dziecięce i te dla dorosłych.

3. Czytanie książek - tak jakby to było oczywiste :) Ale może planowałaś/planowałeś coś się nauczyć? Iść na jakiś kurs? Idealny moment na sięgnięcie po książkę, która poduczy Cię teoretycznych podstaw.

4. Nie masz talentów plastycznych? Napisz wiersz! Ktoś ma za niedługo urodziny? Możesz sprawić tej osobie przyjemność.

5. Nauka języków obcych. 




6. Gry planszowe, gra w karty, gra w kości - świetna sprawa na spędzenie czasu z bliskimi.

7. Krzyżówki. I te papierowe i te w internecie. Polecam: szarada.net.

8. Projektowanie swojego wyśnionego domu - spróbuj! Możesz zacząć od rozplanowywania pomieszczeń lub od elewacji. To wcale nie jest takie proste i zajmuje trochę czasu. Dodatkowo pobudzi marzenia i bujanie w obłokach.

9. Już jakiś czas temu widziałam podobną listę rzeczy na domową nudę. Jest tam całkiem ciekawy punkt: pisanie listów do przyszłych pokoleń. Niezła pamiątka :)

10. Gry komputerowa, PlayStation i wszelkie inne.




11. Nauka programów komputerowych - zapewne tutoriale znajdziesz na youtubie.

12. Posprzątać na dyskach i pulpicie swojego komputer i innych urządzeń elektroniczne, które mogą być zabałaganione.

13. Filmy i seriale - i nowe i stare. Może jest jakiś, który kiedyś pominęłaś/pominąłeś lub pragniesz obejrzeć?

14. Projekty: wnętrz, diy, mody  lub designu i wszelkie inne jakie Cię tylko interesują.

15. Scrapbooking.



16. Szycie.

17. Małe proste diy.

18. Rozmowy telefoniczne z bliskimi i odnawianie starych znajomości np. poprzez facebook.

19. Fotografowanie - zawsze znajdzie się coś co warto zachować na pamiątkę poprzez zdjęcia.

20. Obrabianie zdjęć, które są już wykonane, zabawa grafiką.



21. Zamiast gotować, pokuś się z raz na catering i skosztuj coś nowego.

22. Załóż bloga lub pisz pamiętnik.

23. Próbne makijaże, fryzury, wzorki na paznokciach i stroje wyjściowe

24. Planowanie, organizowanie, rozpisywanie przyszłych wydażeń. Stwórz listę potrzebnych rzeczy

25. Drzemka ;)




Ten post dedykuję mojej kochanej M.
Życzę Ci zdrówka, wytrwałości, uśmiechu na twarzy każdego dnia, 
abyś się nigdy nie poddawała oraz samych pozytywów! :*
Mam nadzieję, że znalazłaś coś dla siebie.




Wam również dużo zdrówka, żebyście nigdy nie musieli ograniczać swoich emocji, inspiracji i planów. W szczególności w wakacyjnym czasie.


A co dodacie jeszcze do listy?


Pozdrawiam,
Patrycja



P.S. Zdjęcia są mojego autorstwa i przedstawione na nich działa również. Co do wierszy... W swoim życiu napisałam chyba tylko 2 wiersze. Jeden wraz z kuzynem dla babci, kiedy byliśmy dziećmi, a drugi kilka lat tamu kiedy pracowałam w pewnym magazynie w Anglii. Na przerwie napisałam dla koleżanki kilka wersów:

Na górze róże, na dole fiołki,
W [nazwa magazynu] wszyscy to są diabołki.
M. największy bo cały czas,
Myśli, że hala to mały las.
Na tunnelingu pilnie pracuje,
Baguje, printuje i czasem skanuje.
A running na tunnelingu
Jest jak walka na małym ringu.
A kiedy tam praca kończy się
Niebieski wysyła ją na sekcję BB.
Ale ona nie chce (hasać) na pikowanie,
Ucieka na weba na skanowanie.
Faktura tu, lejba tam,
Do pracy nie jest potrzebny jej gan.
A w dzień trzeci i czwarty zanim zacznie się break,
Przed officem robiony jest przez nią stoktake.
Lockersów pilnuje z kluczem w kieszeni,
Po który przychodzą ino zaproszeni.
Dwa dni miną i nadchodzi czas offa,
Wówczas w komputerku widzi ją Zocha.


Użytych wiele angielskich słów ze spolszczoną pisownią, ale przedstawia i tak cały tydzień życia koleżanki. Nie wiem czy dla Was jest fajny, ale koleżance bardzo się spodobał. Myślę, że to fajna pamiątka naszej znajomości. I choć wierszy pisać nie umiem... ten miał mieć cztery linijki... ;)



16 komentarzy:

  1. Część rzeczy robię, druga część niewykonalna przy dzieciach ;) co moge dodać? jak już przestanie padać, można iść poskakać po kałużach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem, niektóre z opcji nie są dla wszystkich, no i jeszcze zależy w jakim wieku są dzieci :) Skakanie po kałużach jak najbardziej! A z drugiej strony Ty jednak się napracujesz przy swoich pomysłach u siebie w domu - masz ich mnóstwo!

      Usuń
    2. Dziękuję :) Musze się postarać o kilka takich pomysłów, żebym moje dzieciaki (2 i 4 lata) mogła do tego zaciągnąć :)

      Usuń
  2. Hehe, fajny wierszyk :) Sama też czasami piszę głupie rymowanki, czym rozśmieszam całą rodzinę, może kiedyś się tym podzielę na blogu :D
    Fajne sposoby na "nudę", lepiej wykorzystać jakoś fajnie czas niż tylko zamulać na necie i przesiedzieć przed ekranem komórki kolejne godziny... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie się pochwal. Jestem ciekawa co tam zrymowałaś :)

      Usuń
  3. Sprzątanie komputera - zdecydowanie :) Raz na jakiś czas trzeba koniecznie posprzątać bałagan na pulpicie i na dysku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie to chyba czynność wykonywana najrzadziej... Nie chcecie widzieć mojego pulpitu :D

      Usuń
  4. Podobają mi się Twoje pomysły.
    Zwłaszcza drzemka :) czytanie książek! I malowanki też :)
    Ps super ściąga z pomysłów na nudę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna lista i z wszystkiego chętnie bym skorzystała :).

    Hmm, to ja do listy dodałabym jeszcze układanie puzzli, ugotowanie czegoś nowego i zaproszenie koleżanki na ploteczki :).

    Bardzo fajny wiersz ułożyłaś :).
    Ja napisałam kilka ale raczej krótkich na potrzeby jakiegoś konkursu.
    Raz nawet próbowałam napisać książkę ale napisałam tylko kilka linijek. Co mnie zdziwiło, bo wyobraźnię mam dużą i gaduła ze mnie ale widocznie nie było mi pisane zostać słynną pisarką hihi :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj jeszcze dużo czasu przed Tobą na napisanie książki :)

      Usuń
  6. Lista godna do zapamiętania, bo pomysły świetne. Ja pewnie wybrałabym gry planszowe, książkę lub dobry film.
    Wiersz super, też kiedyś skrobnęłam kilka.
    Pozdrawiam mocno :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne propozycje :-) ja na nudę nie narzekam, zawsze coś sobie wymyślę. Wierszyk super, czasem też wymyślam proste rymowanki (próbka na moim blogu we wpisie, że poezja to nie jest). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami wręcz modlę się o deszcz i te leniwe szare dni we własnych czterech ścianach :) Polecam również youtube i oglądanie tedx - tak żeby zainspirować do działania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym, żeby latem taka lista przydawała się jak najrzadziej. Niestety, pogoda nas nie rozpieszcza, przynajmniej w Krakowie- leje od ładnych paru dni, a i temperatury są raczej jesienne. Stąd niestety, bądź stety, lista okazuję się być inspirująca. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja w takich chwilach robie drobne naprawy w domu lub ide pogrzebać w samochodzie i się troche wyciszyć, bardzo lubie to robić ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...