niedziela, 6 listopada 2016

Jak zrobiłam renifera

Stary obraz, który przybył do nas nie wiadomo skąd, nigdy mi się nie podobał. W końcu przyszedł czas na to by to zmienić.




Niestety zdjęć jak zwykle nie wykonywałam zbyt wiele podczas pracy, a sama praca trwała kilka... kilkanaście dni, bo tak to u mnie w domu właśnie wygląda. Wykonanie takiego obrazu jest dość proste i wcale nie jest tak czasochłonne.


Obraz: Londyn nocą, przetrwał u nas tak długo tylko dlatego, ze był dobrą odskocznią dla naszej córeczki, kiedy spędzała swoje pierwsze miesiące życia w naszym domu. Poczytajcie tutaj, jaki wpływ na rozwój dziecka mają między innymi czarne dekoracje.

Było

Co jest potrzebne?

Stary obraz w dobrej ramie
Ołówek
Nożyczki i nożyk do tapet do cięcia
Farba akrylowa
Pędzel do malowania.
Klej na gorąco (taśma dwustronna się gorzej sprawdziła)
Coś czym podkleicie dziurę - papier lub materiał.
Ewentualnie: linijka, dwa gwózdki, młotek, żyłka.

Wycięcie / Pomalowanie



Kolejność prac:

1. Narysowałam ołówkiem wzór jelenia na obrazie.
Możecie wykonać wzór jaki tylko chcecie. Jeśli nie posiadacie wystarczających umiejętności, mogą to być nawet zwykła trójkąty i kwadraty czy koła, możecie także rozejrzeć się za gotowymi wzorami w galerii google. 

2. Wycięłam go za pomocą nożyczek i nożyka do tapet.

3. Pomalowałam farbą akrylową obraz na biało.
Najpierw położyłam go ta starym prześcieradle, aby zabezpieczyć podłogę, następnie pomalowałam dwukrotnie. Czarne tło spod spodu przebija, ale mi się taki efekt podoba. Po pierwszej warstwie było nawet lepiej, ale niestety London Eye też było widać, dlatego wykonałam drugą warstwę. Malowałam pędzlem.

4.  Podkleiłam dziurę.
Co można tutaj zastosować? Na przykład jakąkolwiek tkaninę i przykleić ją gorącym klejem, tapetę, papier pakunkowy, a nawet zwykły A4 - jak ostatecznie wyszło u mnie (nie widać złączeń).


Podkład materiałem / podkład papierem do pakowania prezentów / podkład z tapety




Jak przyklejać?

Przetestowałam 3 sposoby:
  • taśmę dwustronną - podkład zaraz odpadał.
  • plastry piankowe dwustronne - podkład odpadał po dłuższym czasie.
  • klej na gorąco - sprawdził się najlepiej.



Jak powiesić obraz?

Ponieważ początkowo obraz wisiał poziomo, a teraz jest on pionowy, po zawieszeniu na istniejącą śrubę był usytuowany zbyt nisko. Aby odpowiednio go umiejscowić na tym samym wkręcie, odmierz odpowiednią odległość od góry, wbij na tych samych odległościach gwoździe, zaczep na nie żyłkę. (sznurki się gorzej sprawdzają). Zawieś obraz na żyłce jednocześnie sprawdzając czy wisi równo.


Jest


Nie wiem czy zauważyliście, mój obraz uległ lekkiemu zniszczeniu. To przez klej na gorąco, który strasznie się ciągnął i dostał na przednią stronę. Uważajcie, kiedy będziecie go obsługiwać, zwłaszcza na to by się nie poparzyć.



Pozdrawiam,
Patrycja

21 komentarzy:

  1. Świetny jest :)Bardzo podoba mi się Twoja propozycja w kilku wersjach. Święta dają nam tę możliwość, że nasza kreatywność nie zna granic :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wersja z tapetą podobała mi się najbardziej, ale była zbyt jasna na ścianie. Mąż wybrał wersję ciemną :)

      Usuń
  2. Rewelacyjnie zawsze jakaś zmiana :)
    Podkłady są super rozwiązaniem i nikt nie będzie miał takiego samego jak my.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Wzór też można wyciąć własny :)

      Usuń
  3. Fajny pomysł!
    Ps. W oparzaniu się klejem na gorąco mam już czarny pas;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny, ten sweterkowy bardzo mi się spodobał :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładny ten renifer, ale Londyn też mi się podobał... Mnie by było szkoda takiego ładnego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hah, dobre! Kiedy tylko będziesz mieć ochotę można zmienić reniferka :)Świetny pomysl! Chyba zgapię! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. super pomysł, twórcze, proste a jaki efekt ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł. I jak zwykle proste pomysły najlepsze! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. cudny, i pomysł rewelacyjny :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie :) Właśnie sobie uświadomiłam, że nie mam w domu ani jednego obrazu....

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziewczyno - potrafisz robić renifery!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś myślałam o czymś podobnym :) Proste i efektowne.

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo fajnie to wygląda!
    obserwuję i zapraszam do mnie: http://thewomenlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie się prezentuje :) Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie sobie to wszystko wymyśliłaś;-)Jak dla mnie wyszło naprawdę rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest moc! jest piękny .
    Inspiracja idealna!
    ja mam w piwnicy pewien obrazek ( znaleziony dwa tyg pod śmietnikiem) juz wiem co z nim zrobię - muszę go wpierw dobrze obejrzeć !

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysł! Nawet nie podklejony od spodu też fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...