środa, 24 lipca 2019

Zamek w Mosznie, czy warto zwiedzić?

To miejsce z pewnością zapadło wam w pamięci, jeśli kiedyś przebieraliście w zdjęciach ślubnych swoich znajomych, albo poszukiwaliście ślubnego fotografa. Ten zamek jest piękny, urokliwy, niczym wprost z disneyowskiej bajki, gdzie wszyscy żyli długo i szczęśliwie. Czy faktycznie jest tam pięknie i czy warto go zwiedzić. Dzisiaj krótko o tym czy nie rozczarujecie się odwiedzając zamek oraz o wnętrzach, wieżach i komnatach Hrabiego von Tiele-Winckler.

Krótki zarys historyczny

O szczegółowej historii zamku możecie poczytać pod tym Linkiem, albo usłyszeć wybierając zwiedzanie komnat zamku z przewodnikiem. Zwiedzanie oraz cały zespół muzealny zostaje powołany do życia w 2013 roku przez Urząd Marszałkowski. Wcześniej przez ponad 40 lat znajdował się w zamku Ośrodek Profilaktyczno-Sanatoryjny. Choć już wtedy na teren zamku można było się dostać, to z pewnością nie można było zwiedzać wszystkich komnat, które robią ogromne wrażenie.

Największy kominek w zamku i ponad 200 letnia ceramiczna posadzka:

Moje wrażenia

Obawiałam się, że zamek jest przereklamowany i nie wiele będzie można w nim zobaczyć. Nie wiedziałam natomiast, ze nie ma w nim już leczniczego ośrodka, a całość jest świetnie przystosowana dla turystów. Zamek robi wrażenie, jak i komnaty. Na obrazach znajdziecie wiele zdjęć z wcześniejszych okresów. Koniecznie zwróćcie uwagę, że w innych pomieszczeniach wciąż znajdują się niektóre ze starych mebli.

Pani przewodnik opowiadała ciekawe historie o rodzinie Hrabiego Huberta, a także o wnętrzach zamku. Wszystkich komnat jest 365, w tym nawet jedno do którego trzeba wchodzić po drabinie. Zamek zamieszkiwała 6 osobowa rodzina, której służyła 150 osobowa załoga. Wokół zamku znajduje się piękny ogród, a dawne budynki gospodarcze należą do osób prywatnych i nie podlegają zwiedzaniu. Brakowało mi jedynie opisów, gdzie dawniej się co znajdowało…

Zamek wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Byłam miło zaskoczona. Był to świetny czas spędzony z rodziną.

Rodzina von Tiele-Winkler:

Ceny

Wejście na teren parku to koszt 22 za dwóje dorosłych i dziecko (dzieci do lat trzech nie płacą). Za zwiedzanie komnat z przewodnikiem oraz wejście na dwie wierze zapłaciliśmy 59 zł za dwoje dorosłych i dziecko. Obiad zjedliśmy na terenie parku. Ceny były znośne, a najlepszym atutem tego wyboru był brak oczekiwania na obiad. Od razu po zamówieniu obiad był nakładany na talerze.

Fotorelacja:

Polecam w szczególności w wakacyjny czas i piekne weekendy. Zamek znajduje się w województwie opolskim, które jakoś ginie w tle innych jako najmniej ciekawe. Jest to jednak zupełnie nieprawda. Znajduje się tam wiele miast z pałacami, zamkami i rezydencjami, które warto zobaczyć, a na południu parki krajobrazowe.

Pozdrawiam,
Patrycja

1. Byłam dwa tygodnie temu! Polecam. Podłoga zachwyciła mnie zanim się dowiedziałam, że ma prawie 300 lat. Ogromny teren zielony gdzie można wypocząć, pochodzić, dzieciaki mogą się wyszleć. Jedyny minus- brakło mi drogowskazu na groby w parku. Doszliśmy do monumentu, na którym stał pomnik na końcu alei Lipowej i zawróciliśmy. :/ A to było zaraz za mostkiem

1. Może się gdzieś mijałyśmy, bo też byłam właśnie dwa tygodnie temu :D Spotkaliśmy tam znajomego, który nam zdradził tajemnicę, że grobów nigdzie nie ma...

2. No i szkoda, że w sali lustrzanej nie ma luster

3. Nigdy tam nie byłam i mi się podoba, lubię takie miejsca. Architektura zamku robi wrażenie.
    Pozdrawiam ciepło :)

4. Z chęcią odwiedziłabym to miejsce, Zamek i te rejony :)

5. Muszę się tam kiedyś wybrać na wycieczkę :)

6. Lubię zwiedzać takie perełki architektury. Kiedyś to dopiero budowali piękne obiekty :)

7. Bardzo chętnie odwiedziłabym to miejsce. Dusza tego budynku już na zdjęciach się ujawnia :)

8. Byłam tam, przepiękny zamek. Mam milion zdjęć stąd :)

9. Dziękuję za cudowną wycieczkę. Piękne zdjęcia.

10. Bardzo podoba Mi się twój blog :)